Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
ForceFCCG

Poprzedni temat «» Następny temat
momentum+charging assault?
Autor Wiadomość
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-10-03, 20:19   momentum+charging assault?

Chciałbym zapytać, czy Wookie elite warior, który ma i Charging assault +10 i Momentum, może w turze ruszyć się o 12 pól, i zaatakować z +13 atak i 40 damage.

Uzupełnienie:
Charging Assault +10 Replace turn: Can move up to 12 squares, then make an attack at +10 damage against an adjecent enemy.

MomentumIf this character has moved this turn, he gets +4 attack and +10 damage against adejecent enemies)

Wookie elite warrior:
Attack: +9
Damage: 20
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
 
 
Johan 


Wiek: 25
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-03, 20:53   

Tak, może.
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
Nergal
Noob Hunter :-)


Allegro nick: flamementor10
Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-03, 23:51   

oczywiście że może

Obie umiejętności się kumulują bo jedna oznacza że postac może poruszyc się o 12 pól i zaatakowac z dodatkowymi 10 dmg a ta druga oznacza że jeżeli postac się wogóle ruszy to dostaje do końca ruchu +4 attacku i dodatkowe 10 dmg

(umiejętności tak czy tak się kumulują bo w jednej jest 12 pól a w drugiej +4 att)
_________________
"I want you to lead me
Take me somewhere
Don’t want to live in a dream one more day"

In Flames - Come Clarity
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 26
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-04, 18:38   

Moim zdaniem chyba nie.

Momentum mówi, że ruszyć się trzeba podczas swojej tury, a tą zabiera Charging Assault.
 
 
 
Nergal
Noob Hunter :-)


Allegro nick: flamementor10
Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-04, 20:03   

tak ale charging assault obejmuje turę i te umiejętności się kumulują
_________________
"I want you to lead me
Take me somewhere
Don’t want to live in a dream one more day"

In Flames - Come Clarity
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 26
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-04, 20:06   

mam durne wrażenie, że replaces turn oznacza, że ta tura idzie się rąbać w zamian za daną umiejętność. Nie możesz w czasie korzystania z tej umiejętności korzystać z efektów, z których możesz korzystać podczas normalnej tury, tj. akcje zatępujące ataki lub użycie mocy, by ruszyć się dalej...
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-10-04, 20:44   

Appo: podstawy się kłaniają...
turn: When a character is activated, it is that character’s turn. Each character gets only one turn in a round.

A słowa replace turn oznacza że dana umiejętność/czynność zastępuje turę. Proszę nie nad interpretować tylko czytać ze zrozumieniem. ;-)
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 26
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-04, 22:24   

A ja i tak będę się kłócił :-P

Jeśli mamy akcję "replaces turn" to wszystko jest tak jakby "wewnątrz" niej i nie podlega pod kryteria normalnej tury. Chodziło mi o to i to nie jest nadinterpretacja, tylko fakt.

Cytat:
However, Charging Fire and other "replaces turn" abilities alter the normal sequence of play immediately (that is, your normal turn ceases to exist and is replaced by something else),


Cytat z JC nr 109 (podkreślenie moje) dot. pyań o Hana w stormtrooperze przy okazji wyjaśnia kwestię korzystania z umiejętności "on it's turn" podczas akcji "replaces turn".
 
 
 
kosssa4 


Wiek: 24
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-04, 23:18   

Ja też bym się zgodził z appo, bo na prostą logike jeżeli coś zastępuje turę to marnuje całą turę i nie można chyba w niej wykonać żadnej innej umiejętności którą wykonujesz w tej turze
_________________
"Z logicznego pt. widzenia wygrać YoBuckiem (w tak słabej odsłonie) mistrzostwa kraju podczas gdy przeciwnicy mieli najlepsze składy tej gry; jest nie-moż-li-we! :-) "
Tsavong Lah
 
 
 
Nergal
Noob Hunter :-)


Allegro nick: flamementor10
Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-04, 23:33   

ale momentum polega poprostu na tym że jeżeli postac się wogóle ruszy dostaje +4 + 10 dmg
_________________
"I want you to lead me
Take me somewhere
Don’t want to live in a dream one more day"

In Flames - Come Clarity
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 26
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-05, 11:57   

Jeśli się wogóle ruszy w swojej turze, a ta tura przestaje istnieć z użyciem Charging Assault.
 
 
 
Exar-Kuna 
Mistrz PL SWM 09'


Wiek: 26
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 873
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-05, 20:40   

Jak dla mnie to momentum jest zdolnością pasywną- czyli działa cały czas.
A Charging Assault nie wyklucza możliwości dostania bonusu od innych, pasywnych, umiejętności. Ba! Nawet obydwie zasady muszą zadziałać, bo żeby użyć CA musisz się ruszyć przynajmniej 1 pole, tymsamym uzywając zasady Momentum.
 
 
 
Leobreaker 


Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 466
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-05, 20:54   

Twój cytat pochodził z pytania na temat umiejętności "replaces turn", czy po deklaracji można zmienić zdanie i korzystać z Mobile Attack, więc moim zdaniem to ma raczej mało wspólnego z umiejętności pasywnych.
Poza tym wydaje mi się, że "normal turn" to tura, w której chodzisz i atakujesz, odwrotnie lub tylko chodzisz, a "turn" to tura, w którym się aktywujesz i robisz coś lub nic.
 
 
 
Sajek 


Wiek: 25
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-05, 20:59   

Nie szukajcie dziury w całym :-/ kumuluje sie, to oczywiste. Napisali 'if this character has moved this turn', żeby nie powstawały spekulacje typu 'na początku gry się tą postacią ruszałem, czyli do końca gry mam momentum!'
_________________
It's a trap!

x] x] x]

Chłopacy cie dojadą!
 
 
 
Nergal
Noob Hunter :-)


Allegro nick: flamementor10
Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-05, 22:36   

NaVaR napisał/a:
Appo: podstawy się kłaniają...
turn: When a character is activated, it is that character’s turn. Each character gets only one turn in a round.

A słowa replace turn oznacza że dana umiejętność/czynność zastępuje turę. Proszę nie nad interpretować tylko czytać ze zrozumieniem. ;-)


Powiedziałeś to w takiej formie jakby ci było wstyd za nas :P
_________________
"I want you to lead me
Take me somewhere
Don’t want to live in a dream one more day"

In Flames - Come Clarity
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12