Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Encyklopedia Ossus

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań nowicjusza odnośnie covera.
Autor Wiadomość
Insidious 

Wiek: 24
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2012-05-29, 15:36   Kilka pytań nowicjusza odnośnie covera.

Witam serdecznie wszystkich wyjadaczy. Przeczytałem zasady stworzone przez DantEgo, ale wciąż mam kilka wątpliwości związanych z coverem. W związku z tym zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwikłaniu kilku przypadków, co do których nie mam pewności.
1. Czy postać A broniąca się przed strzałem B dostaje +4 z covera?



2. Czy postać B otrzymuje w tym przypadku bonus z covera? Na niebiesko zaznaczyłem obszar, który nie podlega osłonie, gdyż postać A jest przyległa do tej części osłony.



3. Atakuje postać A. Czy postać B stojąca na coverze dostanie bonus do obrony? A postać C?



4. Czy postać A posiada cover? Jeśli nie, to dlaczego?



Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi i pomoc. :)
_________________
There is no death, there is only the Force.
 
 
Stormtrooper 
na Bastionie-Kueller


Allegro nick: michmat_2006
Wiek: 25
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 282
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 16:23   

1.Postać A dostaje bonus od covera.

2.Postać B otrzymuje bonus z covera.

3.Zarówno postać B, jak i C otrzymują bonusy.

4.Postać A posiada cover dla strzelającego B, ponieważ jeden róg (na zdj. lewy górny) ma przysłonięty przez niski obiekt.
 
 
 
komix 


Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 779
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-30, 11:28   

Stormtrooper napisał/a:
ponieważ jeden róg (na zdj. lewy górny) ma przysłonięty przez niski obiekt.

Właściwie to dwa rogi ma przysłonięte. Prawy i lewy. :mrgreen:

Witamy na forum :)
 
 
 
Insidious 

Wiek: 24
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2012-05-30, 19:06   

Dzięki za powitanie, które oczywiście odwzajemniam :)

Co zaś do samego tematu, podczas dzisiejszej gry z kolegą doszło do kolejnego sporu o cover, tyle, że tym razem poszło o osłonę od postaci.

Sytuacja wyglądała następująco:




Postać A chce strzelić do postaci C. Postać B (sojusznik postaci A) stoi na drodze czystego strzału. Na niebiesko zaznaczyłem obszar nie podlegający osłonie. Kolega twierdził, że postać C dostaje bonus do defense, ponieważ pola unieważniające cover działają jedynie na niskie przeszkody. Po meczu nie znalazłem żadnego wspomnienia w przetłumaczonych zasadach na ten temat, więc chciałbym się dowiedzieć czy miał rację. Z góry dziękuję za udzielenie kolejnej porady :).
_________________
There is no death, there is only the Force.
Ostatnio zmieniony przez Insidious 2012-05-30, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skywalker

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 188
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-30, 19:25   

Dlaczego postać B ma dostać bonus skoro nie jest celem ataku a postać C dostaje +4.
_________________
You can't see me
 
 
Insidious 

Wiek: 24
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2012-05-30, 19:29   

Tak, pomyliłem się pisząc ;/. Zaraz to poprawię i oczywiście dziękuję za pomoc.
_________________
There is no death, there is only the Force.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11