Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Encyklopedia Ossus

Poprzedni temat «» Następny temat
Splash, Stealth, It's a Trap!
Autor Wiadomość
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
  Wysłany: 2011-01-09, 17:57   Splash, Stealth, It's a Trap!

Witam, was bracia i siostry - forumowicze. Mam do was kilka pytań odnośnie umiejętności które sprawiają mi i koledze kłopot, ponieważ dopiero co zaczęliśmy grywać w SWM i wytwarzają burze mózgów...

No więc przeglądałem już zasady i nie znalazłem nic o umiejętności splash, a rozumiem ją następująco :
Splash 10 ( Jeżeli atak tego charakteru będzie trafny wszystkie jednostki stykające się z celem ataku otrzymują 10 obrażeń jeżeli nie rzucą save na 11+.
Jeżeli natomiast atakujący spudłuję cel i wszystkie stykające się z nim podstawkami figurki dostają 10 damage'a jeżeli nie rzucą save'a powyżej 11.
Napiszcie mi czy dobrze to interpretuje.

Drugim problemem jaki mi się pojawił jest Stealth...
Rozumiem że :
Jeżeli jednostka posiada posiada osłonę(zieloną kratke?) jest nie widzialna (co oznacza że nie można jej zaatakować) w zasięgu większym niż 6 kratek od niej.
Czyli można ją atakować kiedy jest w zasięgu 6 kratek… A jeżeli jest dalej i nie jest za zasłoną to też ?
I jeszcze jedna sprawa – gdy postać ma It’s a trap to automatycznie niweluje stealth w zasięgu 6 kratek…. Ale jeżeli każda postać widzi już jednostkę ze stealth w zasięgu 6 kratek to jaki sens ma umiejętność It’s a trap! ?

Liczę na waszą pomoc drodzy forumowicze :) z góry dzięki!
I wybaczcie mi jeżeli nie rozumiem głupiej rzeczy ;p
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 19:07   

Splash 10 - Wg. mnie, dobrze.
Co do stealth - sam go nie dokońca rozumiem. Ale ja jak gram sam ze sobą, to gram tak samo ;)
I to się dzieje, tylko jeśli figurka ze stealth ma cover'a. (tak mi się wydaje, bo : "If this character has cover[...]"
It's a trap - nigdy takiej zdolności nie widziałem... Ale wg. mnie sens tej umiejętności jest taki: Kilka twoich figurek jest dalej niż 6 pól od figurki ze stealth. Mogłby by go atakować, gdyby nie jej zdolność. No więc - podchodzi kolega z It's a trap, wykrywa maskowanie, dzięki czemu reszta składu może atakować. ;)
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 19:10   

Z It's a Trap! masz prawdopodobnie racje, tylko sam nie mam pewności czy jak jakaś byle jaka jednostka już widzi jednostkę ze Stealth to nie odkrywa jej wszystkim postaciom?? Bo jeżeli nie to to by miało sens.
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 19:18   

No tutaj to sam nie wiem. Chociaż wydaje mi się, że byle jaka jednostka, widzi ją tylko dla siebię. Wątpie, żeby jakaś zdolność była robiona tylko po to, żeby coś było w CE ;-)
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 19:29   

Czekaj xd It's a trap! nie jest w CE jest w SA. Podam przykład ;p

Jest np.
Mandalorian trooper z SA Stealth i R2D2 z SA It's a trap!

O to mi chodzi ;p
 
 
 
3-LOM 


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-01-09, 19:39   

Stealth-postać z tą umiejętnością ma cover to nie może być atakowana prze przeciwnika który jest od niej więcej niż 6 pól :-)

[ Dodano: 2011-01-09, 19:40 ]
Its a trap zdejmuje stealtha w odległości 6 pól
_________________
http://www.dante.xon.pl/s...opic.php?t=1881 >moje minisy
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 19:55   

Ale chwila XD bo się robi burdel w temacie xD
Czyli R2D2 z It's a trap ukazuje wszystkim jednostkom jednostkę ze Stealth :) ?
A inna jednostka widzi jednostkę ze stealth dla siebie ?
Oczywiście w odległości 6 kratek wszystko :)

Bo wtedy to ma sens :)
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 19:57   

:D
No chyba tak ;)
Mógłbyś mi tą zdolność napisać? (tj. tak jak jest na karcie)
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 20:02   

It's a Trap! (enemies with stealth within 6 squares lose Stealth)
I skoro to R2D2 with extended sensor to działa przez ściany ?
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 20:05   

No to wg mnie, its a trap, wykrywa dla wszystkich, a postać bez tej zdolności tylko dla siebie.
Extended sensors też nie znam, więc nie wiem xd
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 20:13   

Nie no te extended sensor to w nazwie jest ;p ale tak strzeliłem bo w końcu ma sensor to może i przez ściany xD ale w sumie nic nigdzie nie ma napisane :D
http://thumbs4.ebaystatic...-ueK9cQ/140.jpg
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 20:15   

AAa spoko. No teoretycznie pewnie nie może.... ale w It's a trap, nic nie ma, że nie może przez ściany. Tylko, że w odległości 6 pól ;-) Więc teoretycznie może...
 
 
Vince Roke 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Tatooine
Wysłany: 2011-01-09, 20:18   

To się właśnie nazywają proste zasady tej gry... xd
 
 
 
KovaL 


Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-09, 20:25   

E tam xd
A tak na serio, to ja bym chyba poprostu przed grą, ustalał z przeciwnikiem, czy zgadza się na to, aby R2D2 wykrywał przez ściany ;-)
 
 
bastekkk 
Lord ShaOlin


Wiek: 23
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 881
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-09, 20:31   

wykryje prez ściany ale pod warunkiem że tamta figurka ze stealth będzie w 6 polach, czyli np stoisz za filarem r2 a z drugiej strony stoi scout trooper
scout znajduje sie w odległości 4 pól, r2 go nie widzi, alee i tak zdejmuje mu stealth
_________________
http://www.dante.xon.pl/s...opic.php?t=1469 < Miniaturki
Cade BH, Dash Rendar IE + dużo dużo innych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12