Wiek: 26 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 466 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-23, 19:48 Extra Attack
Jest to fragment definicji umiejętności Extra Attack z Rulesbook:
Cytat:
This extra attack stacks with those granted by other special abilities and commander effects, and it also stacks with Extra Attack granted by ifferent special abilities (so the same ally could receive multiple extra attacks in the same turn).
Czy wynika z tego, że CE Dartha Vadera, LotF i CE IG Tarkin się nie skumulują, skoro obie CE dają tę samą umiejętność?
_________________ Two there should be; no more, no less.
One to embody power, the other to crave it.
Darth Vader, Legacy of the Force
CE: Allies within 6 squares gain Extra Attack.
Imperial Governor Tarkin
CE: Allied commanders within 6 squares gain Extra Attack (on it's turn, this character can take 1 cumulative extra attack instead of moving)
Jeśli figurka podległa tym obu CE i może wykonać tylko jeden klasyczny atak (dystansowy lub z bliska) w swojej aktywacji to ma ona dwa taki (coś w stylu Double Attack). Adekwatnie jest gdy figurka ma zdolności Double, Triple i Quadruple Attack. Do liczby ataków dodajemy jeden ekstra atak. Ale tylko jeden ponieważ oba CE działają tożsamo - dodają tą samą umiejętność do karty.
To tak jak byśmy wstawili do składu Adm. Pietta i Thrawna. Figurki podległe pod ich CE otrzymują zdolność Opportunist.
Co bedzię w sytuacji gdy figurka podległa CE Vadera i Tarkina będzie jeszcze miała Twin Liczba ataków podwoi się, ale zasady kumulacji ataków z Twinem były omawiane. Na forum jest parę wątków o tej tematyce.
Gdy Vader i Tarkin znajda się wystarczająco blisko siebie to obaj dostaną dodatkowy atak w sumie cztery. Vader jest dowódcą więc podlega CE Tarkina, a Tarkin będzie też posiadał dwa ataki ponieważ jest jednostką sojuszniczą...
Exar-Kuna: co masz na myśli mówiąc od "normalnej zasady niestackowalności".
Jeśli to że zdolność Extra Attak wynikająca z przytoczonych powyżej CE się kumulują, to nie masz racji. W tym zdaniu chodzi o to że zdolność Extra Attack może się kumulować z innymi zdolnościami, które dają ekstra ataki, takimi jak Podwójny, Potrójny czy Poczwórny atak...
Wiek: 30 Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 55 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-03-11, 17:45
czy wszytkie definicje posiadajace w sobie Extra Atack a niejest on pogrubiony nadal jest traktowany jako Extra atack np Flurry Attack Twin Attak itp (niemożna sie ruszyć żeby zdolność zadziała???)
Wiek: 25 Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 1168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-11, 19:34
Paltius napisał/a:
czy wszytkie definicje posiadajace w sobie Extra Atack a niejest on pogrubiony nadal jest traktowany jako Extra atack np Flurry Attack Twin Attak itp (niemożna sie ruszyć żeby zdolność zadziała???)
Extra atak czyli Double, Triple, Quadruple. +Extra atak z CE np. Tarkina.
Mimo wszystko Paltius, zadajesz dość podstawowe pytania, więc polecam jednak pokminić definicje z Rulebooka.
Wiek: 30 Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 55 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-03-12, 13:50
takie pytanie dotyczą sposobu uświdomienia braku wiedzy z podrecznika ale nie są przeznaczone dlamnie tylko dla niedowiarków których czasem odsyłam na forum...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach