Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Encyklopedia Ossus

Poprzedni temat «» Następny temat
Miny Chameleon Droida
Autor Wiadomość
Bodziak 


Allegro nick: dreamwords
Wiek: 25
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 402
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 17:04   Miny Chameleon Droida

Szukałem (może nie dokładnie) ale takiego tematu nie znalazłem, a mnie to bardzo frustruje...
Definicja:
Mines 20 (An enemy that moves adjacent to this character takes 20 damage; save 11)
Chodzi mi o pogrubiony fragment. Nie jestem mistrzem języka angielskiego ale widze takie opcje tłumaczenia:
-poruszający się przylegle (i ta jest bardziej prawdopodobna)
-stający się jednostką przylegająca

W pierwszej opcji jest ukrytych moim zdaniem kolejne klika opcji:
-porusza się przylegle kiedy poruszasz się Z pola nieprzyległego W pole przyległe
-porusza się przylegle kiedy poruszasz się Z pola przyległego W pole przyległe
-porusza się przylegle kiedy poruszasz się Z pola przyległego W pole nieprzyległe
Oczywiście żadne nie wyklucza innych
I co wtedy z figurką strafe'ującą. Czy obrywa wchodząc na pole przyległe, czy obrywa będąc na polach na których już był (jest largem i "przednie" dwa pola już tam były, "tylnie" nie, a przednie są poza obrębem pól przyległych), czy obrywa wchodząc "na" figurkę, zajmuje pola zajmowane przez np. Chameleona

Druga opcja jest dosyc jasna:
-obrywasz kiedy stajesz się z nieprzylagającego przyległym.

Prosiłbym o odp. typu "Uważam tak, ponieważ..." :)
_________________
"War... War never changes..."
 
 
 
kosssa4 


Wiek: 24
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 17:54   

"Mines [#]: If an enemy moves into a square adjacent to this character, that enemy takes [#] damage. This damage can be avoided with a
save of 11."

Jeśli wchodzi na sąsiednie pole. Wydaje mi się, że działa to też jeśli przemieszcza się z sąsiedniego na inne sąsiednie.
_________________
"Z logicznego pt. widzenia wygrać YoBuckiem (w tak słabej odsłonie) mistrzostwa kraju podczas gdy przeciwnicy mieli najlepsze składy tej gry; jest nie-moż-li-we! :-) "
Tsavong Lah
 
 
 
Kajo 

Wiek: 25
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-02-09, 17:54   

A co według ciebie znaczy stający się jednostką przylegająca?

Jak dla mnie to jeśli ktoś się ruszy na pole przyległe do tej postaci to rzuca save itd.

Co do większych postaci to:

Q: Does a large or bigger character make more than one Mines save if its move causes it to enter multiple squares affected by Mines?

A: No. A space of movement either triggers Mines or not. You just make one Mines save per space of movement even if you enter several affected squares.

Czyli obojętnie na ile pól naraz wejdziesz i tak rzucasz tylko 1 save.

Co do Strafe'a to nie jestem pewien ale chyba nie rzucasz save tylko jak jesteś nad tym samym polem co stoi Chameleon. Chyba że pola na których stoisz też są do ciebie przyległe.
 
 
 
Bodziak 


Allegro nick: dreamwords
Wiek: 25
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 402
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 18:07   

Ok, to takie pytanie. Mamy Chameleona, i Lancer robi Strafe'a przez sam srodek Chameleona caly czas, czyli mamy kolejno takie ruchy:
-Caly nieprzylegly
-Wchodzi "przednimi" 2 polami na pola przyległe
-"przednie" pola sa na kameleonce, "tylnie" wchodza na pola na ktorych juz byl tylnimi
-Wchodzi wszystkimi 4 polami na kameleonke
-"przednie" na polach stycznych na ktorych nie byl, "tylnie" na kameleonce
-"przednie" poza kameleonem i przyleglymi polami, "tylnie" na polach przyleglych na ktorych juz byly "przednie"
-Caly nieprzylegly

Które ruchy kolejno wedlug was i dlaczego powoduja miny?
_________________
"War... War never changes..."
 
 
 
Kajo 

Wiek: 25
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 14
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-02-09, 18:27   

Na pewno rzucasz save we wszystkich przykładach z jednym wyjątkiem - gdy Lancer jest dokładnie "nad" Chameleonem. Przeszukałem FAQ wiazrdów i nie znalazłem takiej sytuacji. I teraz zaczynają się schody, ponieważ nie wiem czy pola zajmowane przez postać są zaliczane jako przyległe. Kierując się definicją adjacent to się nie zaliczają. Ale stwierdźcie sami.
 
 
 
MiKaj 
Geniusz


Allegro nick: mikaj001
Wiek: 25
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 719
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 18:43   

Bodziak napisał/a:
-Wchodzi "przednimi" 2 polami na pola przyległe


Tu robisz sava, zgodnie z definicją z rulebooka.

Bodziak napisał/a:
-"przednie" pola sa na kameleonce, "tylnie" wchodza na pola na ktorych juz byl tylnimi


Tu już nie, bo nie wchodzisz na pole przyległe, tylko na kameleona.

Bodziak napisał/a:
Wchodzi wszystkimi 4 polami na kameleonke


Tu też nie robisz, bo nie wchodzisz na żadne przyległe pole.

Bodziak napisał/a:
"przednie" na polach stycznych na ktorych nie byl, "tylnie" na kameleonce


Tu rzucasz miny bo wchodzisz na przyległe za kameleonem.

Bodziak napisał/a:
"przednie" poza kameleonem i przyleglymi polami, "tylnie" na polach przyleglych na ktorych juz byly "przednie"


Tu nie rzucasz, bo na tych polach przyległych cały czas jesteś, a nie na nie wchodzisz.

Bodziak napisał/a:
-Caly nieprzylegly


Nie rzucasz, bo nie wchodzisz na pole przyległe, tylko od niego odchodzisz.

Tak to wygląda wg mnie. I wiadomo, że definicja z rulebooka, którą podał kossa jest ważniejsza od tego co jest napisane na karcie, więc "moves adjancet" znaczy tyle, co "wchodzi na pole przyległe"
_________________
Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species.
 
 
 
Bodziak 


Allegro nick: dreamwords
Wiek: 25
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 402
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 19:09   

No, to teraz moge panu Piotrowi pokazac: "takiego wala, save'y robie 2 razy nie 6" :D dzieki wiekie wszystkim :)
_________________
"War... War never changes..."
 
 
 
bbartolus 


Wiek: 22
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 373
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-09, 19:26   

A nie działa u lancera flight?
_________________
Lord Vader

Szukam Mouse Droid, Rodian Brute, Ewok, Ugnaucht Demolitionist.

Mój sklepik: http://www.dante.xon.pl/s...opic.php?t=1804
 
 
 
Bodziak 


Allegro nick: dreamwords
Wiek: 25
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 402
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-09, 19:30   

Nie, majac flighta tez stajesz sie przylegly inaczej lancer nie moglby nikogo zaatakowac bo ma melee i nie bedac nigdy przyleglym nigdy nie moglby atakowac
_________________
"War... War never changes..."
 
 
 
bbartolus 


Wiek: 22
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 373
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-09, 19:38   

Aha jóż rozumiem, dzięki.
_________________
Lord Vader

Szukam Mouse Droid, Rodian Brute, Ewok, Ugnaucht Demolitionist.

Mój sklepik: http://www.dante.xon.pl/s...opic.php?t=1804
 
 
 
bbartolus 


Wiek: 22
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 373
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-10, 15:41   

Sorry za offopt ale każdemu może się zdarzyć.
_________________
Lord Vader

Szukam Mouse Droid, Rodian Brute, Ewok, Ugnaucht Demolitionist.

Mój sklepik: http://www.dante.xon.pl/s...opic.php?t=1804
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11