Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Djem So Style
Autor Wiadomość
DarthKwiatuszek 

Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Łąka
Wysłany: 2009-12-15, 23:58   Djem So Style

Witajcie. Mam kilka pytań dotyczących tej umiejętności. Podczas wczorajszej potyczki mój Sąsiad poddał w wątpliwość moje rozumienie Djem So Style. Proszę o wypowiedź.

Dane:
Ma miejsce indywidualny pojedynek między Grand Master Luke Skywalker (dalej: GMLS; att. 19, def. 23, djem so style mastery) i Darthem Vaderem Legacy of the Force (dalej: DV; att. 16, def. 23, djem so style).
Umiejętność Djem So Style (dalej: DSS) według opisu na kartach obydwu postaci: Whenever this character is hit by a melee attack, make a save of 11. On a success, this character can make an immediate attack against that attacker (GMLS ma dodatkowo +10 damage)
GMLS atakuje DV i trafia go.


Pytania:
1. Czy jeżeli DV wyrzuci 11 i więcej to, oprócz oczywiście możliwości natychmiastowego ataku, nie otrzymuje również damage z ataku GMLS? Innymi słowy czy DSS redukuje również damage (jak np. Soresu Style)? Problem sprowadza się do stwierdzenia "make a save of 11", które na upartego można interpretować jak przy np. mocach, gdzie save chroni przed zastosowaniem jakiejś mocy. Taka interpretacja prowadziłaby do wniosku, że jeżeli DV byłby trafiony przez atak, to jeżeli wyrzuci 11, to nie jest trafiony (a w konsekwencji nie ponosi damage).
Wydaje mi się, że właściwym rozwiązaniem jest, że DSS ogranicza się jedynie do tego, że DV poniesie co prawda damage, ale może wykonać dodatkowy atak.

2. Czy jeżeli DV w wykonaniu przysługującego mu DSS wyrzuci 11 i zaatakuje GMLS, a następnie trafi GMLS, to czy GMLS może następnie skorzystać ze swojego DSS? Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem wypowiedzi na pewnej stronie internetowej, ale wydaje mi się, że jeżeli spotkają się dwie postaci z DSS to: przy samych udanych wyrzutach kostki mogą oni toczyć pojedynek przy zastosowaniu DSS w nieskończonność aż do momentu, kiedy któraś z nich: a) nie wyrzuci save'a dla DSS, b) nie trafi z ataku przeciwnika, c) zrezygnuje z ataku wynikającego z DSS, zaś damage dolicza się dopiero po zakończeniu tej całej sekwencji licznych ataków (a nie np. po każdym trafieniu przeciwnika).
Czy dobrze to rozumiem?

Proszę o wypowiedź i zarazem dziękuję,
Pozdrawiam:)
 
 
Tsavong Lah 


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 1168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-16, 08:31   

DarthKwiatuszek napisał/a:
1. Czy jeżeli DV wyrzuci 11 i więcej to, oprócz oczywiście możliwości natychmiastowego ataku, nie otrzymuje również damage z ataku GMLS? Innymi słowy czy DSS redukuje również damage (jak np. Soresu Style)? Problem sprowadza się do stwierdzenia "make a save of 11", które na upartego można interpretować jak przy np. mocach, gdzie save chroni przed zastosowaniem jakiejś mocy. Taka interpretacja prowadziłaby do wniosku, że jeżeli DV byłby trafiony przez atak, to jeżeli wyrzuci 11, to nie jest trafiony (a w konsekwencji nie ponosi damage).
Wydaje mi się, że właściwym rozwiązaniem jest, że DSS ogranicza się jedynie do tego, że DV poniesie co prawda damage, ale może wykonać dodatkowy atak.


Vader dostaje obrażenia, po czym jeśli save mu wyjdzie może zaatakować Luke'a. Save'y w tej grze chronią nie tylko przed Damage'em.
DarthKwiatuszek napisał/a:
2. Czy jeżeli DV w wykonaniu przysługującego mu DSS wyrzuci 11 i zaatakuje GMLS, a następnie trafi GMLS, to czy GMLS może następnie skorzystać ze swojego DSS? Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem wypowiedzi na pewnej stronie internetowej, ale wydaje mi się, że jeżeli spotkają się dwie postaci z DSS to: przy samych udanych wyrzutach kostki mogą oni toczyć pojedynek przy zastosowaniu DSS w nieskończonność aż do momentu, kiedy któraś z nich: a) nie wyrzuci save'a dla DSS, b) nie trafi z ataku przeciwnika, c) zrezygnuje z ataku wynikającego z DSS, zaś damage dolicza się dopiero po zakończeniu tej całej sekwencji licznych ataków (a nie np. po każdym trafieniu przeciwnika).


Luke może wtedy skorzystać ze swojego DSSM i wypłaca 2 ataki Vaderowi (Twin Attack). Postacie nie mogą walczyć w nieskończoność, bo Dmg zostaje przydzielony zaraz po trafieniu, ewentualnie po wykonaniu wszelkich redukcji, bloków, deflectów itp. itd. Wychodzi na to, że po każdym swoim trafieniu Vader dostaje 50 Dmg. W sytuacji którą opisałeś Luke rozwala Vadera Po 3 jego atakach.
_________________
Only God can judge me.

Sobota - Tańcz Głupia
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2009-12-16, 13:45   

Zdolność Djem So Style (+Mastery) działa podobnie jak Lightsaber Riposte. Zmienne sa tylko warunki wykonania ataku. DSS masz rzut kością, LR spalasz punkt mocy aby skorzystać.
Czyli po trafieniu atakiem krótko dystansowym, otrzymujesz obrażenia, ale że przeciwnik Ciebie atakował i "odsłonił się" to możesz go zaatakować. Zdolność DSS nie redukuje w żaden sposób otrzymanych obrażeń, jedynie pozwala zaatakować w odpowiedzi na trafiony atak przeciwnika. Obrażenia redukują inne zdolności.
Pojedynek dwóch DSSowców: Zawsze grałem tak że można tylko raz na dany atak skorzystać z DSS. Zmienia się to gdy ktoś skorzysta ze zdolności zwiększających liczbę ataków (Double/Triple/... Attack, Twin Attack, Double Claw Attack itp, itd). Czyli jak ktoś skorzysta z połączenia Doble + Twin Attack'u (atakuje łącznie cztery razy, zakładamy że wszystkie cztery ataki są trafne) to atakowany DSS'owiec może cztery razy oddać.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Tsavong Lah 


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 1168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-17, 08:14   

NaVaR napisał/a:
Pojedynek dwóch DSSowców: Zawsze grałem tak że można tylko raz na dany atak skorzystać z DSS. Zmienia się to gdy ktoś skorzysta ze zdolności zwiększających liczbę ataków (Double/Triple/... Attack, Twin Attack, Double Claw Attack itp, itd). Czyli jak ktoś skorzysta z połączenia Doble + Twin Attack'u (atakuje łącznie cztery razy, zakładamy że wszystkie cztery ataki są trafne) to atakowany DSS'owiec może cztery razy oddać.


Ale i tak można zripostować ripostę więc jeżeli atakuje Vader (zakładam, że wszystkie Save'y na Djem So wyjdą obojgu), i trafi to Luke oddaje, po czym Vader oddaje Lukowi, Luke Vaderowi i znowu Vader Lukowi itd.... Po każdym trafieniu dodajesz Dmg i tłuczecie się dopóki jeden nie zginie.
_________________
Only God can judge me.

Sobota - Tańcz Głupia
 
 
Exar-Kuna 
Mistrz PL SWM 09'


Wiek: 25
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 873
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-17, 14:00   

Tsavong Lah napisał/a:
Po każdym trafieniu dodajesz Dmg i tłuczecie się dopóki jeden nie zginie.

Nie. Tak samo jak z ripostą. Z Lightsaber Reposte możesz oddać nawet gdy masz umrzeć. Tak samo jest z DSS efekt triggeruje się w tym samym(praktycznie) momencie.

[ Dodano: 2009-12-17, 14:01 ]
Dodam, że przy założeniu iż każdy z duelujących się postaci będzie miał idealne savy, to w efekcie zginą obydwaj.
_________________
You can't defeat us all
Of course I can!
-General Grievous
 
 
 
Tsavong Lah 


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 1168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-17, 20:25   

Exar-Kuna napisał/a:
Nie. Tak samo jak z ripostą. Z Lightsaber Reposte możesz oddać nawet gdy masz umrzeć. Tak samo jest z DSS efekt triggeruje się w tym samym(praktycznie) momencie


Załóżmy, że vader umiera, jeśli wyjdzie mu save może przywalić Lukowi przed śmiercią, jeśli trafi to Luke dostaje, ale nie chce już oddawać bo po co narażać się na kolejny Dmg. Jeżeli ma odpowiednio mało życia to giną obaj. Więc wygląda na to że dobrze napisałem.
_________________
Only God can judge me.

Sobota - Tańcz Głupia
 
 
Raquel 
Sith Lord


Wiek: 29
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1474
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-18, 16:43   

Czyli DSS jest opcjonalny (jeżeli chcę atak ripostować atak to mogę ale nie muszę ?)
_________________
 
 
MiKaj 
Geniusz


Allegro nick: mikaj001
Wiek: 25
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 719
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-18, 17:21   

Tak, w definicji pisze "can make" czyli jest opcjonalny.
_________________
Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species.
 
 
 
Exar-Kuna 
Mistrz PL SWM 09'


Wiek: 25
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 873
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-19, 04:05   

Tsavong Lah napisał/a:
Załóżmy, że vader umiera, jeśli wyjdzie mu save może przywalić Lukowi przed śmiercią, jeśli trafi to Luke dostaje, ale nie chce już oddawać bo po co narażać się na kolejny Dmg. Jeżeli ma odpowiednio mało życia to giną obaj. Więc wygląda na to że dobrze napisałem.

Tak tyle że przy Lukowym Twinie to wygląda troche inaczej. Twin nie jest opcjonalny.
1. Luke atakuje Vadera; trafia
2. Vader od razu oddaje(pamiętajmy jeszcze o zaleglym twinie luka, który zresolvuje później)
3.Luke oddaje, znowu twin zostaje
n. Vader ginie ale bedzie mogl probowac oddac każdy trafiony zalegly atack z twina.
_________________
You can't defeat us all
Of course I can!
-General Grievous
 
 
 
Tsavong Lah 


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 1168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-19, 17:30   

Exar-Kuna napisał/a:
n. Vader ginie ale bedzie mogl probowac oddac każdy trafiony zalegly atack z twina.


Tyle, że jeżeli pierwszy atak Luka zabija Vadera to Luke już potem nie używa Twina ze względu na to, że nie można atakować martwej postaci.
_________________
Only God can judge me.

Sobota - Tańcz Głupia
 
 
Darth Wojtasza 


Allegro nick: wojtaszal
Wiek: 22
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 882
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-01-06, 16:26   

Czy podczas Djem So działa oportunist?
_________________
Spokój to kłamstwo.
Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
 
 
kosssa4 


Wiek: 23
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 17:47   

Działa zawsze, kiedy oddaje figurce już aktywowanej, a jeśli Cię zaatakował to aktywował się, więc działa.
_________________
"Z logicznego pt. widzenia wygrać YoBuckiem (w tak słabej odsłonie) mistrzostwa kraju podczas gdy przeciwnicy mieli najlepsze składy tej gry; jest nie-moż-li-we! :-) "
Tsavong Lah
 
 
 
Darth Wojtasza 


Allegro nick: wojtaszal
Wiek: 22
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 882
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-01-06, 18:39   

Dzieki tylko się upewniałem żeby jęczenia nie było na turniejach xD
_________________
Spokój to kłamstwo.
Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
 
 
komix 


Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 779
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-06, 06:48   

Zdobyłem ostatnio i tak dla funu chciałem wypróbować Dartha Vadera,Sith Apprentice'a. Posiada on zarówno DDS jak i LR.
Pytanie: Czy jeśli oberwie od przyległego jedi to może na niego zastosować zarówno DDS jak i LR? Bo straszny o to był spór.

Pozdrawiam
 
 
 
Tsavong Lah 


Wiek: 25
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 1168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-06, 08:04   

Nie ma nigdzie napisane, że nie może, a po co miałby to i to. Jak dla mnie może użyć obydwu...
_________________
Only God can judge me.

Sobota - Tańcz Głupia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12