Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
ForceFCCG

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania o Commander Effect
Autor Wiadomość
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
  Wysłany: 2007-10-05, 16:27   Pytania o Commander Effect

Czy Commander Effect jakiejś postaci działa na inną postać, która także posiada Commander Effect :?:

To zależy od treści samego CE. Jeśli w treści zawartej jest słowo:
1. Followers - to ten CE działa tylko na figurki, które nie posiadają własnego CE. Czasami jest ściślej określone o jaki rodzaj figurek chodzi w danym CE: Trooper followers; Non-unique followers.
2. Allies/Allied - w tym przypadku wszystkie figurki w składzie (poza tą która posiada dany CE) podlegają danemu CE. Podobnie jak w przypadku pierwszym tutaj też może nastąpić uściślenie danego CE: Allied characters named Sith Trooper; Allied Old Republic Soldiers; Allied Yuuzhan Vong Warriors;

Specjalne Commander Effect:
Cytat:
Characters in your squad with Stealth (including Nom Anor) who have cover cannot be targeted by nonadjacent enemies. Characters in your squad with Stealth gain Self-Destruct 20 (When this character is defeated, each adjacent character takes 20 damage). Nom Anor (UNI.54)


Ten CE będzie działał na inną postać z CE gdy spełni się warunki zawarte w powyższym CE Nom Anora: będzie posiadać Stealth i będzie za jakąś zasłoną.

Cytat:
Your squad may include Mandalorian characters. Mandalorian allies within 6 squares gain Bodyguard (If an adjacent ally would take damage from an attack, this character can take the damage instead). Ulic Qel-Droma (CotF.14)


CE Ulica będzie działał na figurkę Mandalorian Commandera.

Cytat:
Allied Yuuzhan Vong who end their move within 6 squares gain Momentum (If this character has moved this turn, it gets +4 Attack and +10 Damage against adjacent enemies). Warmaster Tsavong Lah (UNI.58)


Podobnie jak wyżej: CE Warmastera działa na figurkę Yuuzhan Vong Subaltern, ale jego CE nie będzie działał na Warmastera.

Cytat:
Characters in your squad with a Force rating can spend Force points from Darth Sidious, Darth lord of the Sith (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with those from Darth Sidious). Darth Sidious, Dark Lord of the Sith (CotF.41)
------------------------------
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points. (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Yoda's). Yoda of Dagobah CotF.45
------------------------------
Characters in your squad can spend Emperor Palpatine's Force points. A character still can't spend force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Emperor Palpatine's. Emperor Palpatine (RS.25)


CE Sidiousa, Palpatina i Yody będzie działał na figurkę Komari Vosa.
CE Yody działa także np: Princess Leia, Senator; Princess Leia, Rebel Hero; Princess Leia, Hoth Commander; Princess Leia; Han Solo, Rebel Hero.
CE Palpatine działa także np: Darth Vader, Champion of the Sith; Darth Vader, Dark Jedi; Darth Vader, Imperial Commander; Lord Vader.

Cytat:
Trooper characters with Order 66 gain +10 damage against adjacent enemies. Characters named Elite Clone gain Stealth. Characters with Order 66 and Stealth (including Bacara) who have cover cannot be targeted by nonadjacent enemies. Clone Commander Bacara (CotF.21)


CE Bacary działa na figurkę Republic Commando - Boss ponieważ spełnia wszystkie wymagania CE Bacary.

Cytat:
If this character has line of sight to an enemy at the start of a phase, you can activate up to 3 characters in that phase. (This can include Droid and Savage characters.) Grand Moff Tarkin (RS.28)


CE działa na wszystkie figurki w drużynie, nawet na te które zaliczane posiadają speciale: Droid, Savage i normalnie nie są podatne na "przeciętny" CE.

Cytat:
Your squad may contain characters with Order 66. Emperor Palpatine, Sith Lord RotS.59)


Działa tylko na wszystkie figurki z Order 66.

CDN.

--------------------------------------------------------------------------

[ Dodano: 2007-10-05, 16:30 ]
Powyższy tekst jest opisem tylko jednego zagadnienia związanego z Commander Effectem. Ale też nie opisuje wszystkich frakcji. Dlatego proszę innych użytkowników o pomoc w uzupełnieniu tego tematu. W miarę możliwości wyłapanie błędów merytorycznych i ortograficznych. Oczywiście wszelkie uwagi mile widziane.

Dalsze zagadnienia związane z tematem to:
2. Kumulacja CE.
3. Kombinacje CE.
4. przetłumaczenie niektórych ciekawych pytań z Star Wars Miniatures FAQ - Followers and Commanders

Z góry dziękuję za pomoc. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez NaVaR 2008-09-06, 19:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Sinus 
Bounty Hunter


Wiek: 24
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 572
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-10-06, 11:26   

NaVaR napisał/a:
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points. (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Yoda's). Yoda of Dagobah CotF.45


Ten CE działa na kazdego, nie musi miec punktów mocy na starcie, źle napisałeś NaVaR
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2007-10-06, 13:24   

Sinus napisał/a:
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points.

Radzę dobrze czytać opisy danych speciali. ;-)

EDIT:
Poza tym podane figurki są tymi które posiadają własny CE i ulegają innemu CE. Odpowiadałem na zadane pytanie. :]

[ Dodano: 2008-04-16, 01:34 ]
Cichy Jedi napisał/a:
Mam pytanie bo umie to róznie bywa jeden mówi że powinno tak być a drugi ze nie.
Mianowicie Czy jak ktoś ma CE np: że daje Deadeya to czy sam go dostaje? Bo według mnie on umie Deadeya i daje go innym. Bo by było głupie ze ma CE czyli coś co umie daje komuś chodz sam tego nie umie! Esh... w końcu niewiem jak jest w zasadach. Wiec czekam na pomoc.

Jaka jest treść tego CE :?:
Taką :?:
Cytat:
Rodian Hunt Master - Non-Unique followers within six squares gain Deadeye.

Jak widać ten CE działa tylko na postacie nie unikalne które nie posiadają CE.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-06, 19:55   

W takim razie ja coś dopisze o kumulacji CE, ponieważ sam się ostatnio nad tym zastanawiałem:

Star Wars Miniatures FAQ napisał/a:
Q: If a Heavy Stormtrooper is within 6 squares of a Stormtrooper Officer, he gets a +3 bonus to Attack on his shot against a legal target. After taking that shot, the Imperial player uses his second activation to move an Imperial Officer within 6 squares and uses its commander effect to give the Heavy Stormtrooper an immediate attack. Does this immediate attack also benefit from the +3 bonus granted by the Stormtrooper Officer since it is still within 6 squares and the Heavy Stormtrooper hasn't moved?

A: Yes. Commander effects stack as long as they aren't giving a bonus to the same roll or statistic. In this case, one commander effect is giving a bonus to Attack, while the other isn't providing a "bonus" at all -- it grants an immediate attack outside the normal turn sequence.


Q: If I have 2 Stormtrooper Officers within 6 squares of a Stormtrooper who has not moved, would their commander effects stack and give the Stormtrooper a +6 bonus to Attack?

A: No. Commander effects do not stack if they provide a bonus to the same roll or statistic, and duplicate commander effects never stack. In this case, the Stormtrooper gets only a +3 bonus.


A zatem:

Kumulują się ze sobą te CE, które nie wpływają na ten sam rzut, lub tę sama statystykę.

Czyli:

Jak wyjaśniono powyżej - ciężki szturmowiec dostanie premię +3 do ataku i będzie mógł jeszcze raz zaatakować z modyfikatorem +3, ponieważ to, że atakuje z taka premią nie odnosi się do tej samej cechy co to, że może zostać aktywowany jeszcze raz.

Ale:
Szturmowiec, który stoi w zasięgu dwóch oficerów, nie dostaje premii +6 do ataku, ponieważ CE +3 u jednego i drugiego odnosi się do tej samej cechy.

Analogicznie:
Mistrz Lucien Doraay nie będzie miał 44 obrony, jeśli otoczymy go ośmioma kapitanami Starej Republiki.

[ Dodano: 2008-09-23, 13:12 ]
Czy efekty momentum i charging assault nakładają sie na siebie?
To znaczy czy się kumulują?
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
 
 
Vykk 


Allegro nick: Vykk
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-04, 22:32   

możecie mnie zbesztać ale wole się upewnić.

czy CE oraz SA(np. spotter) wymagający X pól obejmują obszar
a)kwadrat o przekątnej 2X pól-pola ka skos liczą się pojedynczo.CE I SA obejmuja X pol na skos poziomo i pionowo.
b)koło o promieniu X pól- pola na skos liczą się podwójnie tak jak w przypadku ruchu

prosiłbym o szczerą odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez Vykk 2008-10-04, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 26
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-04, 22:42   

by wychodziło bardziej na koło o promieniu X.
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-10-05, 00:09   

Vykk: wszelkie odległości zasięgu dla CE i innych umiejętności posiadających strefę działania liczysz jak ruch na płaskim terenie bez przeszkód utrudniających poruszanie (1 za pola góra, dół, prawa, lewa i 2 za pola przekątne). Tak samo liczysz zasięg gdy wyznaczasz dystans do najbliższego przeciwnika.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Kuba 


Wiek: 21
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-05, 11:45   

Mam 2 pytania o CE.
1.Jeśli Luke's Landspeeder ma twin Attack i jesli w zasięgu 6 pól stoi Bothan Noble z CE,które daje followerowi immediete atak to landspeeder dostaje kolejny twin atack czy atakuje dodatkowo jeden raz ?
2. Jeśli wokól landspeedera stoi 2 Bothanów to czy od każdego dostaje ten dodatkowy atak?
_________________
Pilnie potrzebuje :
Jango fett BH , Durge JH ,Luke's Landspeeder , boss , Emperor Palpatine na tronie(IE) , i jak najwięcej różnych Jawów!!!
---------------------------------------------------
Niech moc będzie z nami !
 
 
Johan 


Wiek: 25
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-05, 12:23   

1. Wydaje mi się że Twin Attack działa. Tak zawsze gram i grają wszyscy w Gryfie, ale pewności nie mam.

2. Bothan Noble daje na koniec swojej tury dodatkowy atak jednemu podwładnemu (follower) w zasięgu 6 pól dodatkowy atak. Atak ten następuje bezpośrednio po zakończeniu tury Bothan Noble'a. Możesz aktywować pierwszego Bothan Noble'a i użyć jego CE i ciągle możesz aktywować drugiego i użyć jego CE.
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-10-05, 12:31   

Bothan Noble
CE: At the end of this character's turn 1 follower within 6 squares can make an immediate attack.

Za pomocą tego CE wymuszasz akcje ataku na sojuszniczej postaci. Jeśli ta postać posiada Twin Attack (Whenever this character attacks, it makes 1 extra attack against the same target.) to w sumie ma dwa ataki, ale tylko w ten sam cel.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Darth Wojtasza 


Allegro nick: wojtaszal
Wiek: 22
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 882
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-10-05, 16:58   

Oczywiście. Nawet patrząc twin attack podwaja jeden atak. Czyli jak dostaje od Nobla to odrazu ten jeden atak się podwaja. :roll:
_________________
Spokój to kłamstwo.
Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
 
 
Sajek 


Wiek: 25
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-16, 20:46   

Nergal napisał/a:
Mamy Clone Troopera on BARC Speeder i innych trooperów z order 66 bo wystawiamy ich z EP Sith Lordem , czy na tego typu clona działa CE np od Admiral Piett , Stormtrooper Officer itd ?

Oczywiście. inaczej nikt by nie używał klonów w imperium :roll:

CE Pietta:
Trooper followers within 6 squares (...)

Trooper. TROOPER. czy clone TROOPER to nie TROOPER?
yhh..
_________________
It's a trap!

x] x] x]

Chłopacy cie dojadą!
Ostatnio zmieniony przez NaVaR 2008-10-17, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Silversword 

Wiek: 24
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 61
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-16, 20:48   

Wszystko zależy czy klony spełniają warunki podane w CE. Np. Stormtrooper Oficer oraz Admiral Piett dają bonusy followerom trooperom w promieniu 6 pól. Clone Troopery bez CE są zatem podległe ich CE jeśłi znajdują się w promieniu 6 pól.
 
 
 
Darth Wojtasza 


Allegro nick: wojtaszal
Wiek: 22
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 882
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-10-21, 21:56   

Najłatwiej do tego wsadzić Mass Amedde i już commander na całą planszę. :D :mrgreen:
_________________
Spokój to kłamstwo.
Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
 
 
Mateusz1996 


Wiek: 22
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-22, 12:16   

Czy można łączyć dwa takie same Commander Effecty. Np. Jest dwóch quartermasterów w odległości sześciu pól od danej figurki. Czy ta figurka dostaje +4 od jednego quartermastera, czy +8 od dwóch.
_________________
"I'm no Jedi; I'm just a guy with a lightsaber and a few questions."
New Republic - wszystkie modele
VASSAL - MateuszM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12