Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
ForceFCCG

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: NaVaR
2008-02-19, 16:51
[zasady] Galactic Conquest
Autor Wiadomość
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 80
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-02-19, 16:50   [zasady] Galactic Conquest

Zakładam temat żeby przedstawić podstawowe zasady oraz różne pomysły które mi krążą po głowie jeśli chodzi reguły wedle których mieli byśmy grać w lidze GC.

1. Gra toczy się na zasadzie podboju poszczególnych planet z uniwersum Gwiezdnych wojen. Mapa prawdopodobnie zostanie zapożyczona z Empire at War, ale to zależy od liczby graczy.

2. Pomiędzy graczy zostanie rozlosowana pewna liczba planet tak żeby każdy zaczynał z pewnym dorobkiem gruntowym.

3. Mam dwa pomysły na system pojedynków:
3a. Gracze spotykają się danego dnia i "wyzywają" się na pojedynki na poszczególne planety.
3b. System turowy: każdy z graczy ma tydzień/dwa tygodnie na wyzwanie każdego z przeciwników.
3b. Oczywiście jeden gracz broni swojej planety drugi wyzywa i atakuje daną planetę.

4. Gramy wedle zasad z podręcznika.

5. Każdy gra wybraną zadeklarowaną na początku rozgrywki frakcją.
5b. Zastanawiam się czy frakcja Fringów będzie standardową frakcją czy tak jak jest w podręczniku - można przyłączyć ją do innej frakcji.

6. Dodatkowe bounusy:
6a. Każdy kto broni swojej planety dostaje do Defense każdej figurki w drużynie +1 lub +2 (broni swojego terenu który zna lepiej)
6b. Uważam że wprowadzenie dodatkowych bounusów w postaci jakiś produkcji zyskiwanych kredytów na zakup czegoś tam nie jest chyba potrzebny, nie potrzebnie to utrudnia rozgrywkę, jest to sztuczne tworzenie dodatkowych współczynników, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech mówi, może się przyjmie. :P
6c. Można wprowadzić planetarne ograniczenia i przywileje - na przykład pewne jednostki mają minusy walcząc na takiej a takie planecie, a inne mają dodatnie bounusy

7. Postacie unikalne: niezależnie od systemu w jakim będziemy grali (turowy czy spotykanie się w jednym miejscu i czasie) śmierć postaci unikalnej w jednej bitwie wyłącza ją na pewien okres czasu z następnych pojedynków; uważam że to może się tyczyć nie danego modelu lecz danej postaci z uniwersum; np: śmierć Vadera w jednej z bitew włącza go na następne trzy pojedynki we wszystkich wersjach figurkowych.

Niniejszy temat zakładam nie tylko dla warszawiaków, ale także dla reszty społeczeństwa minisowców. Jeśli wspólnie opracujemy jakieś standardowe zasady do rozgrywek ligowych, a potem każdy z rejonów polski dorzuci jakieś swoje wariacje na temat to może to bardziej uatrakcyjnić spotkania ligowe.

Dlatego wszystkich zapraszam do dyskusji.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 46
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-19, 22:00   

Co Wy na to coby postacie unikalne nie były dublowane?
Np 1 Vader, 1 Boba itp...?

Wtedy by nie było problemu ze śmiecią unikalnych postaci, umarła to umarła i tyle. w zamian musisz wybrać coś innego.
Rozwiązać to można przez losowanie.

[ Dodano: 2008-02-19, 22:13 ]
Czy mogę sobie zaklepać bande Wookiees'ów i ich Kashyyyk

I czy w armie mogły by wejść figsy i postacie konvertowane?
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 80
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-02-19, 23:39   

DARK FARCJA napisał/a:
Co Wy na to coby postacie unikalne nie były dublowane?
Np 1 Vader, 1 Boba itp...?

Wtedy by nie było problemu ze śmiecią unikalnych postaci, umarła to umarła i tyle. w zamian musisz wybrać coś innego.
Rozwiązać to można przez losowanie.

Znaczy chcesz żeby każdy z graczy wylosował sobie jakiegoś unika lub grupę uników i je wystawiał w walkach w różnych kombinacjach do czasu śmierci w bitwie, która oznacza usunięcie permanentne postaci z kampanii :?:
Jeśli źle interpretuję to wytłumacz. :]
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 46
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-20, 00:27   

Navar: Dokładnie to miałem na myśli:)
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 80
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-02-20, 11:28   

Rozwiązanie dobre ale ma jedną wadę. Zauważ na czym polegają bitwy na mapie. Na usunięciu czyli "zabiciu" wszystkich figurek przeciwnika. Jeśli ktoś nie ma za dużo figurek unikalnych to długo nie pogra.
Jak dla mnie można wprowadzić następujące rozwiązanie jeśli chodzi o figurki unikalne.

Każdy z graczy kampanii/ligi wybiera sobie uników do pewnej liczby punktów, uniki nie mogą się dublować, ich śmierć na mapie wyłącza ich na określony czas (ustalony w terminie późniejszym) z gry.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Krogulec 


Allegro nick: Giskard1
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 256
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-02-20, 11:43   

i np unique normalnych wyklucza na 1 godz powiedzmy a unique'ow fringeowych mozna odkupic za iles tam
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 80
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-02-20, 12:38   

Godzina jest za krótkim czasem w dodatku nie mierzalnym ponieważ niektóre pojedynki mogą trwać więcej niż godzina.
Dlatego rozwiązanie wyłączenia postaci unikalnej z paru następnych walk jest wg mnie lepszym rozwiązaniem.
Jeśli Fringe będą frakcją wspólną (czyli jak głoszą zasady będzie można ja mieszać z inną) to nie widzę potrzeby robienia dwóch zasad wyłączania z gry unikalnych postaci z frakcji podstawowych i mieszanej. Obie będą liczone tak samo.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-02-20, 12:40   

Ja bym miał jedną sprawę. Unique Mando. Wiemy, że takowe są czy też będą tylko z czasów starej Republiki i Legacy. Dlatego też wymyśliłem sposób na Mandalorów czasów od 22 ABY do czasów rządów Fetta. Wszystko polegałoby na tym, że np. Alpha 02 "Spar" miałby staty któregoś Janga, z tym, że bez umiejętności BH i z jakimś CE. Jeśli chodzi o Fenna Shysę to sprawa prezentowałaby się podobnie, z tym, że "materiałem początkowym" byłby młodszy Fett. Kwestia tylko tego, jakie CE byłby nieprzeakowane i których Fettów wziąć na "wzór"??
 
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 80
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-02-20, 15:41   

Appo: to co podajesz to konwertowanie statystyk figurek. Nie jestem za tym.
DARK FARCJA, się pytał:
Cytat:
I czy w armie mogły by wejść figsy i postacie konvertowane?

Sprawę przemyślałem i uważam że konwersja w wyglądzie figurki może być ale gramy wedle standardowych zasad czyli konwersja kart postaci odpada.

Nie chcę prowadzić długich dyskusji na temat że ta czy tamta konwersja figurki jest za silna/przepakowana, nie odpowiada realiom świata itp itd...

DARK FARCJA napisał/a:
Czy mogę sobie zaklepać bande Wookiees'ów i ich Kashyyyk

Frakcje są takie jak podaje podręcznik zasad do SW Miniatures.
Co będzie z Fringami jeszcze rozważam.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 46
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-21, 08:14   

Cytat:
Sprawę przemyślałem i uważam że konwersja w wyglądzie figurki może być ale gramy wedle standardowych zasad czyli konwersja kart postaci odpada.


I dobrze ;)

Szkoda że nie bede mógł zagrac futrzaczkami - fajnie by było mieć Galaktyke Wookiee's
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
Krogulec 


Allegro nick: Giskard1
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 256
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-02-21, 18:07   

ale wookies z różnych frakcji? odebralbys rebeliantom chewiego :P

ogólnie jak dla mnie - będe próbowal w to grać w sobote - najlepiej grałoby się podczas wojen klonów, i najbardziej autentycznie, w końcu były tam setki bitew, wookiech podciąga się pod republike, czarne slonce jak najbardziej albo fringe ogólnie.
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 46
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-02-21, 18:42   

Cytat:
ale wookies z różnych frakcji? odebralbys rebeliantom chewiego



Tak Krogulec.
Zebrałem wszytkie dostępne, moje ulubione Futrzaczki z różnych frakcji oraz wszytkich Chewbacc'ków.
Będę nimi grał z kim mi się tylko zechce, i nie sądze by brakowało chętnych.
Zostawię 1 Chewbacc'ę, a resztę przemianuję na jego kuzynostwo.
Wolno mi :) to wolny Kashyyyk
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
Krogulec 


Allegro nick: Giskard1
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 256
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-02-21, 21:08   

a czy ja powiedziałem że to zły pomysl :P? podoba mi się to, tylko jakby ktoś gral sojuszem i chcial mieć chewiego byłby pewnie problemik :D już widze wojne o futrzaka :D
 
 
 
Johan 


Wiek: 26
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 14:25   

Moim zdaniem obrońcy (ewentualnie atakującemu również) powinno się dać możliwość odwrotu w trakcie bitwy. Automatycznie traciłby wtedy planetę, ale unikałby często dużych strat w jednostkach. Co wy na to?
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
Darth Revan 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-02-24, 17:46   

Hm nawet niezły pomysł, możliwość kapitulacji, ale jeśli by obrońcy uciekli to tracą planetę lecz kiedy agresorzy by uciekli mogli by dawać ileś tam kredytów obrońcy, taka cena kapitulacji.
_________________
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasjia.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęge.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12