Zakładam temat żeby przedstawić podstawowe zasady oraz różne pomysły które mi krążą po głowie jeśli chodzi reguły wedle których mieli byśmy grać w lidze GC.
1. Gra toczy się na zasadzie podboju poszczególnych planet z uniwersum Gwiezdnych wojen. Mapa prawdopodobnie zostanie zapożyczona z Empire at War, ale to zależy od liczby graczy.
2. Pomiędzy graczy zostanie rozlosowana pewna liczba planet tak żeby każdy zaczynał z pewnym dorobkiem gruntowym.
3. Mam dwa pomysły na system pojedynków:
3a. Gracze spotykają się danego dnia i "wyzywają" się na pojedynki na poszczególne planety.
3b. System turowy: każdy z graczy ma tydzień/dwa tygodnie na wyzwanie każdego z przeciwników.
3b. Oczywiście jeden gracz broni swojej planety drugi wyzywa i atakuje daną planetę.
4. Gramy wedle zasad z podręcznika.
5. Każdy gra wybraną zadeklarowaną na początku rozgrywki frakcją.
5b. Zastanawiam się czy frakcja Fringów będzie standardową frakcją czy tak jak jest w podręczniku - można przyłączyć ją do innej frakcji.
6. Dodatkowe bounusy:
6a. Każdy kto broni swojej planety dostaje do Defense każdej figurki w drużynie +1 lub +2 (broni swojego terenu który zna lepiej)
6b. Uważam że wprowadzenie dodatkowych bounusów w postaci jakiś produkcji zyskiwanych kredytów na zakup czegoś tam nie jest chyba potrzebny, nie potrzebnie to utrudnia rozgrywkę, jest to sztuczne tworzenie dodatkowych współczynników, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech mówi, może się przyjmie. :P
6c. Można wprowadzić planetarne ograniczenia i przywileje - na przykład pewne jednostki mają minusy walcząc na takiej a takie planecie, a inne mają dodatnie bounusy
7. Postacie unikalne: niezależnie od systemu w jakim będziemy grali (turowy czy spotykanie się w jednym miejscu i czasie) śmierć postaci unikalnej w jednej bitwie wyłącza ją na pewien okres czasu z następnych pojedynków; uważam że to może się tyczyć nie danego modelu lecz danej postaci z uniwersum; np: śmierć Vadera w jednej z bitew włącza go na następne trzy pojedynki we wszystkich wersjach figurkowych.
Niniejszy temat zakładam nie tylko dla warszawiaków, ale także dla reszty społeczeństwa minisowców. Jeśli wspólnie opracujemy jakieś standardowe zasady do rozgrywek ligowych, a potem każdy z rejonów polski dorzuci jakieś swoje wariacje na temat to może to bardziej uatrakcyjnić spotkania ligowe.
Co Wy na to coby postacie unikalne nie były dublowane?
Np 1 Vader, 1 Boba itp...?
Wtedy by nie było problemu ze śmiecią unikalnych postaci, umarła to umarła i tyle. w zamian musisz wybrać coś innego.
Rozwiązać to można przez losowanie.
[ Dodano: 2008-02-19, 22:13 ]
Czy mogę sobie zaklepać bande Wookiees'ów i ich Kashyyyk
I czy w armie mogły by wejść figsy i postacie konvertowane?
_________________ No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI
Co Wy na to coby postacie unikalne nie były dublowane?
Np 1 Vader, 1 Boba itp...?
Wtedy by nie było problemu ze śmiecią unikalnych postaci, umarła to umarła i tyle. w zamian musisz wybrać coś innego.
Rozwiązać to można przez losowanie.
Znaczy chcesz żeby każdy z graczy wylosował sobie jakiegoś unika lub grupę uników i je wystawiał w walkach w różnych kombinacjach do czasu śmierci w bitwie, która oznacza usunięcie permanentne postaci z kampanii
Jeśli źle interpretuję to wytłumacz. :]
Rozwiązanie dobre ale ma jedną wadę. Zauważ na czym polegają bitwy na mapie. Na usunięciu czyli "zabiciu" wszystkich figurek przeciwnika. Jeśli ktoś nie ma za dużo figurek unikalnych to długo nie pogra.
Jak dla mnie można wprowadzić następujące rozwiązanie jeśli chodzi o figurki unikalne.
Każdy z graczy kampanii/ligi wybiera sobie uników do pewnej liczby punktów, uniki nie mogą się dublować, ich śmierć na mapie wyłącza ich na określony czas (ustalony w terminie późniejszym) z gry.
Godzina jest za krótkim czasem w dodatku nie mierzalnym ponieważ niektóre pojedynki mogą trwać więcej niż godzina.
Dlatego rozwiązanie wyłączenia postaci unikalnej z paru następnych walk jest wg mnie lepszym rozwiązaniem.
Jeśli Fringe będą frakcją wspólną (czyli jak głoszą zasady będzie można ja mieszać z inną) to nie widzę potrzeby robienia dwóch zasad wyłączania z gry unikalnych postaci z frakcji podstawowych i mieszanej. Obie będą liczone tak samo.
Ja bym miał jedną sprawę. Unique Mando. Wiemy, że takowe są czy też będą tylko z czasów starej Republiki i Legacy. Dlatego też wymyśliłem sposób na Mandalorów czasów od 22 ABY do czasów rządów Fetta. Wszystko polegałoby na tym, że np. Alpha 02 "Spar" miałby staty któregoś Janga, z tym, że bez umiejętności BH i z jakimś CE. Jeśli chodzi o Fenna Shysę to sprawa prezentowałaby się podobnie, z tym, że "materiałem początkowym" byłby młodszy Fett. Kwestia tylko tego, jakie CE byłby nieprzeakowane i których Fettów wziąć na "wzór"??
ale wookies z różnych frakcji? odebralbys rebeliantom chewiego :P
ogólnie jak dla mnie - będe próbowal w to grać w sobote - najlepiej grałoby się podczas wojen klonów, i najbardziej autentycznie, w końcu były tam setki bitew, wookiech podciąga się pod republike, czarne slonce jak najbardziej albo fringe ogólnie.
ale wookies z różnych frakcji? odebralbys rebeliantom chewiego
Tak Krogulec.
Zebrałem wszytkie dostępne, moje ulubione Futrzaczki z różnych frakcji oraz wszytkich Chewbacc'ków.
Będę nimi grał z kim mi się tylko zechce, i nie sądze by brakowało chętnych.
Zostawię 1 Chewbacc'ę, a resztę przemianuję na jego kuzynostwo.
Wolno mi :) to wolny Kashyyyk
_________________ No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI
a czy ja powiedziałem że to zły pomysl :P? podoba mi się to, tylko jakby ktoś gral sojuszem i chcial mieć chewiego byłby pewnie problemik :D już widze wojne o futrzaka :D
Wiek: 26 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 580 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 14:25
Moim zdaniem obrońcy (ewentualnie atakującemu również) powinno się dać możliwość odwrotu w trakcie bitwy. Automatycznie traciłby wtedy planetę, ale unikałby często dużych strat w jednostkach. Co wy na to?
Hm nawet niezły pomysł, możliwość kapitulacji, ale jeśli by obrońcy uciekli to tracą planetę lecz kiedy agresorzy by uciekli mogli by dawać ileś tam kredytów obrońcy, taka cena kapitulacji.
_________________ Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasjia.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęge.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach