Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Encyklopedia Ossus

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: NaVaR
2008-01-22, 23:21
Starship Battles-Zasady,ceny i ogół gry
Autor Wiadomość
Darth Bane 


Wiek: 25
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 468
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2008-01-21, 20:21   Starship Battles-Zasady,ceny i ogół gry

kto ma link do stronki z zasadami tej gry?Ile kosztują dodatki,jakie są dodatki...i wogóle jak ktoś zna zasady to może mi wytłumaczyć? ;-)
_________________
"Foolish little brother, if you wish to kill me, hate me, detest me, and survive in an unsightly way. Run, run and cling to life. And one day, when you have the same eyes I do, come before me."
Uchiha Itachi
 
 
 
Lampka 
Mando`evaar


Allegro nick: Zderewolaz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Manda`Yaim/Kraków
Wysłany: 2008-01-21, 20:36   

Wejdź na http://isa.pl albo na http://rebel.pl Tam są startery(125 zł) i boostery(60 - 70 zł).
Co do zasad wiem, że są 2 "frakcje" - Jasna Strona Mocy I Ciemna Strona Mocy.
_________________
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur...
 
 
 
DantE 
Administrator
Site Admin


Allegro nick: DantE2
Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-21, 20:45   

Zasady masz tutaj.
_________________
Polska strona SWM
Moja kolekcja
Sklepik DantE-go: Miniatures Pocketmodel
 
 
 
Darth Bane 


Wiek: 25
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 468
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-01-21, 21:00   

Uuu,przyznam sie bez bicia....za trudne to jak dla mnie :-/ część zrozumiałem ale te schematy mnie dobiły i ceny troszkę za duże :-( nie starczylo by mi kasy na Statki i Minisy
_________________
"Foolish little brother, if you wish to kill me, hate me, detest me, and survive in an unsightly way. Run, run and cling to life. And one day, when you have the same eyes I do, come before me."
Uchiha Itachi
 
 
 
Luke Skywalker 
Minisy to sól


Wiek: 28
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-01-21, 21:07   

Ja z Estelem mamy startera, dwa boosterki i ździebko z allegro, a zasady nie są znowu aż tak skomplikowane. Da się jako tako zrozumieć ;-)
_________________
minisy? -> żal...
 
 
MiKaj 
Geniusz


Allegro nick: mikaj001
Wiek: 25
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 719
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-21, 21:09   

Listę wszystkich modeli i ich staty można zobaczyć w miniatursowym managerze.
 
 
 
Appo 
Mando'ad


Allegro nick: skaucik_13
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 276
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-01-21, 21:31   

Ja bardzo możliwe że będe sie z tym zaznajamiał...
 
 
 
Krogulec 


Allegro nick: Giskard1
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 256
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-01-26, 21:24   

gralem dzisiaj 1 raz w tą gre z zapanem.

Muszę powiedzieć że zasady są proste a sama walka ciekawa.

Z tego co zrozumiałem dzieli się to na kilka faz.

Najpierw rozstawiacie figurki - w zaleznosci na ile punktów gracie.

Potem rzut kostką o inicjatywe - kto pierwszy się rusza.

Przegrany rusza się pierwszy, a zwycięzca rusza się po nim i atakuje pierwsze.

kolejna faza to faza walki

każdy statek ma kilka systemow uzbrojenia, nie ma "Attack" tylko np taki viscount ma ion cannon, turbolassers cannons, barrage i frontal battery (frontal battery mozna strzelac jak statek stoi przodem do wroga)

za każdy system uzbrojenia osobny rzut, każdy system zadaje swoj wlasny damage i ma swoj attack np:

Viscount...

Attacks:

Turbolaser: Attack +3 Damage 4
Ion Cannons: Attack +4 Damage 5

itd.

I jeszcze coś, damage zabierasz figurce dopiero w następnej fazie to znaczy:

Moj statek zadal twojemu damage'a wystarczajacego by go zniszczyc - ale to ja wygralem w inicjatywie, wiec ty masz jednak atak jeszcze jeden a dopiero w fazie damage'a patrzy sie na damage i w zaleznosci od zadanego zdejmuje niektore statki z planszy.

i jest jeszcze coś są klasy statkow, jaka klasa o tyle pol moze sie ruszac - viscount ma 1 klase i moze o 1 pole. itd.

mysliwce moga atakować tylko jak sie stykaja polami z wrogiem

a viscount i inne na cala plansze - wieksze statki maja w roznych miejscach rozna oslone, znaczy np viscounta jak walniesz w tyl to on ma z tylu defa tylko 15 a nie 18 powiedzmy itd.

polecam gre.
 
 
 
Lampka 
Mando`evaar


Allegro nick: Zderewolaz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Manda`Yaim/Kraków
Wysłany: 2008-01-26, 22:18   

Zasady podobne do Axis&Allies, nawet bardzo podobne.

[ Dodano: 2008-07-25, 14:20 ]
Zasady Star Wars Starship Battles

Bitwy Gwiezdne - Zasady
Wprowadzenie
Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...
To brzmi znajomo? Ależ oczywiście - "Gwiezdne Wojny" tytuł znany nam wszystkim aż nazbyt
dobrze! Jednymi z najbardziej pasjonujących i zapierających dech w piersiach momentów
tego znanego filmu były bitwy gwiezdne! Niezależnie czy były to pomniejsze walki myśliwców
kosmicznych, czy starcia tytanów pod postacią wielkich krążowników - sceny te wprowadzały
w stan hipnozy niejednego widza. Teraz masz niebywałą okazję wcielić się nie tylko w pilota,
ale dowódcę całej gwiezdnej flotylli i walczyć po stronie Imperium, lub Rebeliantów w
niekończącym się starciu o losy Galaktyki!
Saga Gwiezdnych Wojen formuje zaplecze dla tego dynamicznego systemu bitewnego, dzięki
czemu możesz bez trudu rozgrywać gry w swoim ulubionym świecie sciense fiction!
Wybierasz Frakcję. Dobierasz odpowiednie statki kosmiczne. Dowodzisz flotą gwiezdną. Na
koniec - pojedynkujesz się z przeciwnikami w fantastycznym świecie Gwiezdnych Wojen!
Trzy sposoby na grę!
Star Wars Miniatures Starship Battles przewiduje trzy sposoby na dobrą zabawę:
Kolekcjonowanie
Zbieraj statki od gwiezdnych myśliwców Jedi, po Niszczyciele, statki Droidów, oraz inne
obce jednostki. Boostery (zestawy uzupełniające) zawierają losowo pakowane statki ze
wszystkich er Gwiezdnych Wojen!
Granie
Rzucaj wyzwanie swoim przyjaciołom, by zobaczyć, która strona mocy zwycięży tym
razem!. Star Wars Miniatures Starship Battles - pudełko z grą zawiera wszystko, czego
potrzebujesz, by wraz z przyjaciółmi rozgrywać gwiezdne bitwy! Rozpocznij od tzw.
"szybkiego startu" używając statków z zestawu startowego, następnie rozbudowuj swoją flotę
nabywając zestawy uzupełniające!
Odtwarzanie
Używaj figurek Star Wars starship battles by odtworzyć
swoje ulubione bitwy gwiezdne, lub podczas gry RPG!
Page 2
"Star Wars Miniatures"
W grze Star Wars Bitwy Gwiezdne wykorzystywanych jest wiele zasad "star wars
miniatures", gdy figurkowej opartej na filmie Gwiezdne Wojny. Mimo to warto zwrócić
uwagę, iż obie te gry nie są ze sobą kompatybilne. Bitwy Gwiezdne pozwalają na walkę w
kosmosie, podczas gdy zwykła gra polega na rozgrywaniu spotkań pomiędzy pojedynczymi
bohaterami na pokładach statków, w ładowniach, na powierzchniach planet i innych
śmiercionośnych środowiskach. Pamiętaj, że nie można tak po prostu postawić figurki Lorda
Vadera na mapie gwiezdnej, gdyż jest on w zupełnie innej skali niż okręty Twojej floty:)
ZASADY GRY "Szybki Start"
Ta część zasad przewiduje wytłumaczenie gry w sposób, pozwalający na rozegranie bitwy
introdukcyjnej, mającej za zadanie wprowadzić Cię w świat Bitew Gwiezdnych. Kiedy już
opanujesz poniższe zasady będziesz gotowy do zapoznania się z ich zaawansowaną wersją,
którą znajdziesz na stronie producenta.
Floty Jasnej i Ciemnej strony mocy przygotowują się do spotkania w niczyjej przestrzeni, by
zadecydować o przyszłych losach całej galaktyki!
Niech Moc będzie z Tobą!
Wybór stron:
Ty i twój przyjaciel wspólnie zadecydujecie o losie galaktyki i rządów planetarnych, lub co
najmniej o wyniku jednej bitwy kosmicznej. Każdy z graczy kontroluje kilka statków
kosmicznych, czyli tzw. Flotę Gwiezdną. Jeden z graczy kontroluje flotę przynależną do
Jasnej strony Mocy, zaś drugi dowodzi flotą Ciemnej strony Mocy. Stwórzcie swoje floty ze
statków znajdujących się wewnątrz zestawu startowego.
Flota Jasnej strony Mocy: Mon Calamari Gwiezdny Obrońca + cztery
losowe statki kosmiczne Jasnej strony Mocy. (Okrągłe podstawki)
Flota Ciemnej strony Mocy: Executor, Gwiezdny Niszczyciel + cztery losowe
statki kosmiczne Ciemnej strony Mocy (Sześciokątne podstawki)
Każdy gracz wybiera stronę. Jeśli obaj chcecie grać tą samą flotą, po prostu rzućcie 20-
stościenną kością i niech wynik zadecyduje o wyborze floty. (Wyższy wynik pozwala wybrać
flotę)
JAK MAM WYGRAĆ?
Poprzez zniszczenie wszystkich statków przeciwnika.
PRZYGOTOWANIE:
Rozłóż Mapę Gwiezdną (kolorowy plakat przedstawiający kosmos, podzielony na sektory), a
następnie połóż ją między sobą i swoim przeciwnikiem.
Rozstawienie:
Gracze siedzą po przeciwległych stronach Mapy Gwiezdnej. Gracz Ciemną Stroną Mocy
zasiada przy krawędzi, na której widnieje planeta, a jego przeciwnik zajmuje przeciwległą
krawędź.
Przygotowanie Floty:
Weź swoje statki kosmiczne, oraz odpowiednie karty z parametrami. (Obrazki na kartach
Page 3
pomogą Ci zorientować się, która karta odpowiada konkretnemu okrętowi gwiezdnemu.)
Umieść Karty Statystyk (karty z parametrami) przed sobą, "pełną siłą" do góry ("Pełna siła
przedstawia twój statek w nienaruszonym stanie.
Umieść 20-stościenną kość, oraz znaczniki obrażeń i rozkazów tak, aby obaj gracze mogli ich
dosięgnąć.
Odłóż na bok "pomoce Komandora Floty", nie będą Ci one potrzebne w "szybkim starcie".
Lokacje startowe:
Gracz Jasną Stroną rozmieszcza swoje okręty gdziekolwiek, po swojej stronie Mapy
Gwiezdnej, nie dalej niż 3 kwadranty od krawędzi. Następnie gracz Ciemną Stroną umieszcza
swoje okręty nie dalej niż 3 kwadranty od swojej krawędzi mapy. (W jednym kwadrancie
może znajdować się maksymalnie jeden okręt!!)
Wyjątek! : Rozstaw jedynie statki klasy 1,2, oraz 3. Statki 4-tej klasy wchodzą
do gry, po wypuszczeniu ich z większych jednostek.
KTO ZACZYNA?
Na początku każdej rundy obaj gracze rzucają K20. (20sto-ścienną kością), by zobaczyć, kto
rozpocznie. Nazywamy to "rzutem na inicjatywę". Gracz z niższym wynikiem rusza się
pierwszy, lecz atakuje jako drugi, jak opisano poniżej.
Jak odczytać kartę statystyk?
Każda figurka reprezentuje statek z systemu Star Wars. Każdy statek kosmiczny posiada kartę
statystyk, która zawiera wszystkie jego cechy i umiejętności. Poniżej znajduje się
orientacyjne zdjęcie takiej karty.
Frakcja:
Statki kosmiczne w grze pochodzą z różnych er Gwiezdnych Wojen i pogrupowane są na dwa
obozy: Jasną i Ciemną stronę mocy. Statki Jasnej strony posiadają czerwone obramowanie
dookoła karty, natomiast statki Ciemnej strony niebieskie.
Pamiętaj, że wszystkie statki wchodzące w skład Twojej floty muszą przynależeć do tej samej
frakcji!
"Pełna siła" i "Uszkodzony"
Każda karta statystyk posiada dwie strony: Pełna siła (Full strength) i Uszkodzony
(Reduced). Statki zaczynają jako w pełni sprawne jednostki z kartą odsłoniętą na Pełnej sile.
Page 4
Po otrzymaniu odpowiednich strat statek traci część ze swojej bojowej efektywności, tym
samym przekręcamy jego kartę tak, by odsłonić Uszkodzenie.
OPIS KART STATYSTYK:
Imię: Zawiera nazwę statku identyczną jak ta na jego podstawce.
Koszt: To jest właśnie ilość punktów, jaką warty jest statek podczas wybierania go do swojej
floty. (Nie jest on istotny podczas "szybkiego startu")
Klasa: Określa wielkość statku, ponadto determinując ile dany statek może się poruszyć.
Wytrzymałość: Pokazuje nam ile dany statek może otrzymać obrażeń, zanim ulegnie
uszkodzeniu, lub zniszczeniu.
Obrona: Każdy statek ma cztery strony (przód, tył i dwa boki). Każda strona ma jakąś
wysokość Obrony, ukazującą jak trudno jest trafić ten statek podczas walki. Rzut na Atak
musi zrównać, lub przewyższyć Obronę naszego statku, by zadać obrażenia. (Statki klasy 4-
tej mają taką samą Obronę ze wszystkich stron, co odzwierciedla ich zwrotność)
Uzbrojenie, Atak/Obrażenia: Każdy statek kosmiczny posiada, co najmniej jeden rodzaj
uzbrojenia, a niektóre nawet kilka systemów. Statek może zaatakować każdym ze swoich
systemów!
Każdy rodzaj uzbrojenia posiada swoje parametry Ataku i Obrażeń. Kiedy statek atakuje, rzuć
Kością K20 i do wyniku dodaj wysokość Ataku danego systemu. Jeżeli wynik zrówna, lub
przewyższy Obronę przeciwnika, atak trafia. Obrażenia określają jak wielkie szkody nasz atak
poczynił.
PD (Point-Defense) Punkty Defensywne: Większe statki posiadają te krótko zasięgowe
bronie do radzenia sobie z myśliwcami gwiezdnymi, które znajdą się zbyt blisko. Bronie z
Punktów Defensywnych mogą atakować jedynie statki klasy 4, znajdujące się na sąsiednim
polu, od atakującego statku.. Wysokość współczynnika PD danego statku, jest dodatkiem do
jego Ataku przeciwko Myśliwcom..
Zdolności Specjalne: Czyli specjalne ataki, dodatkowe zasady i tym podobne. Często zasady
specjalne mogą odbiegać od zasad podanych w instrukcji, ale zawsze mają priorytetowe
znaczenie.
Rozkazy: Niektóre statki gwiezdne posiadają żetony Rozkazów, które mogą wpłynąć na grę i
wywołać ciekawe opcje, aczkolwiek w "Szybkim Starcie" nie bierzemy ich pod uwagę…
Numer Kolekcjonerski/Symbol Znikomości/Znaczek Dodatku: Znaczek mówi Ci, do
jakiego dodatku Starship Battles należy Twój statek. Numer Kolekcjonerski to oznaczenie w
zestawie, podczas gdy znacznik Rarowości ukazuje jak rzadko trafia się taki statek w
zestawach uzupełniających.
Istnieją trzy rodzaje “rarowości”
common ●, jest to często spotykany statek.
uncommon ◆, tych statków jest mniej niż rarów, ale więcej niż commonów.
Rare *, są to najrzadsze i najtrudniej dostępne statki! ( domyślnie najdroższe!)
Page 5
Klasy Statków Gwiezdnych:
W grze występują statki przynależne do jednej z czterech klas, wypisanych poniżej. Klasa
statku jest wyznacznikiem jego prawdziwej wielkości, a numer determinuje jak daleko dany
statek może się ruszyć podczas tury. Niektóre umiejętności także zależą od klasy danego
statku.
Klasa 1: Są to największe statki kosmiczne w grze. W zestawie głównym znajdują się dwa
takie statki: Mon Calamari Gwiezdny Obrońca i Executor, Gwiezdny Niszczyciel. Statki
pierwszej klasy mogą ruszyć się o jedno pole na turę.
Klasa 2: Duże, potężne statki wojenne. Między innymi Niszczyciel gwiezdny Imperium, oraz
Statek natarcia Republiki. Ten rodzaj statku dostępny jest jedynie w zestawach
uzupełniających. Statki klasy drugiej mogą poruszyć się o dwa pola na turę.
Klasa 3: Transportowce i pomniejsze statki wszelkiego typu, min: Millennium Falcon i Slave
I. Tatki klasy trzeciej mogą poruszyć się o trzy pola na turę.
Klasa 4: Myśliwce gwiezdne wszelkiego pokroju, a wśród nich takie nazwy jak Tie Fighter,
lub dobrze znany X-wing. Statki tego rodzaju nie zaczynają gry na mapie gwiezdnej, lecz
zostają wypuszczone z pokładów większych jednostek. Statki klasy czwartej mogą ruszyć
się do czterech pól na turę.
Rundy i Fazy:
W trakcie tury wyróżniamy cztery fazy: faza inicjatywy, ruchu, ataku i obrażeń.
Faza Inicjatywy:
Każda Runda rozpoczyna się od Testu Inicjatywy. Rezultat wyznacza kolejność gry, podczas
pozostałych faz tej rundy. Kiedy wszystkie fazy zostaną ukończone, rozpoczyna się nowa
Runda, należy ponownie rzucić na inicjatywę. Gracz z niższym wynikiem będzie poruszał się
pierwszy w czasie fazy ruchu, a gracz z wyższym wynikiem będzie pierwszy podczas fazy
ataku.
Page 6
Faza Ruchu:
Gracz o niższej inicjatywie jako pierwszy porusza wszystkie swoje okręty. Następnie gracz o
wyższym wyniku robi to samo. (Każdy statek wchodzący w skład Twojej floty może poruszyć
się tylko raz w czasie jednej rundy!)
Statek gwiezdny może poruszyć się o tyle pól, na ile pozwala mu jego klasa. (Jednakże statek
nie musi poruszać się o pełen swój ruch, a nawet może nie ruszać się wcale!)
*UWAGA: Na jednym polu może znajdować się tylko jeden statek!

Klasa 1 zezwala na poruszenie się o 1 pole.

Klasa 2 zezwala na poruszenie się o 2 pola.

Klasa 3 zezwala na poruszenie się o 3 pola.

Klasa 4 zezwala na poruszenie się o 4 pole.
Ustalanie kierunku: Kierunek, w którym ustawiony jest statek może mieć ogromne
znaczenie dla jego obronnych i ofensywnych zdolności.
Statki 1 i 2 klasy: Za każdy punkt ruchu statki 1 i 2 klasy mogą poruszyć się do przodu o
jedno pole, lub też (raz na rundę) skręcić o 90* i ruszyć się o jedno pole w nowym kierunku.
(Statki tych klas nie mogą poruszać się do tyłu, oraz bokiem.) Dziób statku ustawiony jest
zawsze w kierunku, w którym się poruszał.
Statki 1 i 2 klasy mogą skręcić tylko przed wykonaniem ruchu, nie mogą zakończyć swojej
fazy ruchu skrętem!
Statki 3 i 4 klasy: Statki tych klas mogą poruszać się w dowolnym kierunku, nawet w tył!
Statki klasy 3 muszą zadeklarować kierunek ustawienia dzioba na końcu ruchu, natomiast
statki klasy 4 nie muszą tego robić.
Ruch do tyłu: Poruszanie się wstecz kosztuje tyle samo pkt. ruchu co w przód. (Pamiętaj, że
statki 1 i 2 klasy nie mogą poruszać się wstecz!)
Inne statki: Statek gwiezdny może poruszyć się przez pole, zajmowane przez inny statek z
tej samej floty, jednakże nie może zakończyć swego ruchu na okupowanym polu. Statek
gwiezdny nie może poruszać się po polach zajmowanych przez wrogie jednostki. Wyjątek:
Statki klasy 1 i 2 wypychają myśliwce przeciwnika. Gdy statek tej klasy wleci na pole
zajmowane przez myśliwiec wroga, przeciwnik natychmiast przestawia swój statek na
najbliższe, nie zajęte pole.
Ruch poza Mapę Gwiezdną: Jeśli statek opuści Mapę Gwiezdną - uznajemy go za
zniszczony.
Myśliwce: Myśliwce (statki klasy 4) nie zaczynają gry na Mapie Gwiezdnej. Wypuszczane są
przez większe jednostki, tak jak to opisano poniżej:
Kiedy Myśliwiec ruszy się na lokację przyłączoną do lokacji zajmowanej przez wrogi
myśliwiec - musi się natychmiast zatrzymać.Wrogie statki innej klasy nie mają wpływu na
nasze myśliwce, które mogą bez przeszkód poruszać się po zajmowanych przez nie polach.
Page 7
PRZYKŁAD RUCHU
Wypuszczanie Myśliwców:
Podczas fazy Ruchu, po tym jak wszystkie statki danej floty poruszyły się, owe statki mogą
wypuścić myśliwce. Ustaw nowo przybyłe Myśliwce na Mapie Gwiezdnej, na lokacjach
przyłączonych do lokacji zajmowanych przez statki, które je wypuściły. (Myśliwce nie mogą
poruszyć się w tej samej rundzie, w której zostały wypuszczone)
Jeśli statek ma zdolność wypuszczania Myśliwców, to będzie ona zaznaczona na jego karcie
statystyk, jako "Fighter Launch", wraz z numerem oznaczającym ilość myśliwców, jakie ten
statek może wypuścić w czasie jednej rundy.
Pula Myśliwców: Myśliwce w Twojej flocie nie są przypisane do konkretnych statków.
Możesz wypuszczać je z dowolnych statków, posiadających zdolność Fighter Launch, aż do
momentu osiągnięcia maksymalnej ilości myśliwców, które możesz wypuścić. (Przykład:
jeśli posiadasz 8 myśliwców w puli, oraz dwa statki ze zdolnością ich wypuszczania "2" i "3",
oznacza to iż na Mapie Gwiezdnej możesz naraz posiadać 5 myśliwców). Myśliwce
zniszczone przez wroga opuszczają grę i nie wracają do Puli Myśliwców. (Gdy Twoja Pula
wyczerpie się - nie będziesz mógł wypuścić więcej Myśliwców!)
Faza Ataku:
Gracz z wyższą inicjatywą zaczyna jako pierwszy. Atakuje wszystkimi statkami swojej floty.
Dopiero wtedy ataki rozpoczyna drugi gracz. Atakować swoimi statkami możesz w dowolnej
kolejności, wystrzeliwując z każdego systemu ofensywnego raz na rundę.
Systemy Ofensywne zadają w tej fazie obrażenia, lecz ich rezultat sprawdzamy dopiero w
fazie obrażeń.
Statki klasy 1,2 i 3:
Statki 1,2 i 3 klasy mogą atakować dowolnego przeciwnika znajdującego się na Mapie
Gwiezdnej, jednakże nie mogą atakować statków klasy 4 chyba, że są one na sąsiednich
lokacjach. (Inne statki nie blokują widoczności, ani nie dają osłony) By zaatakować wybierz
wrogi statek i postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Krok 1. Wybierz system Ofensywny atakującego statku. Rzuć kością 20-
stościenną i dodaj wysokość swojego parametru Ataku. Pamiętaj, że
niektóre statki posiadają kilka systemów ofensywnych, co pozwala im
namierzać kilka wrogich statków w czasie jednej fazy Ataku.
Krok 2. Sprawdź, którą krawędź wrogiego statku będziesz atakował.
Statki mają cztery krawędzie: przednią, tylną i dwie boczne. Różne
części statku mają odmienne parametry Obrony. Jeżeli rzut + siła Ataku
Page 8
zrównają, lub przewyższą tę Obronę, oznaczać to będzie Trafienie.
Krok 3. Jeśli Atak trafił, to zadaje obrażenia w wysokości parametru Obrażeń
danego systemu ofensywnego. Umieść na karcie statystyk trafionego
statku tak wiele znaczników Obrażeń, ile zostało mu ich zadanych.
Rzut na Atak: k20 + wysokość Ataku
Równowartość, lub przewyższenie Obrony przeciwnika oznacza Trafienie.
Trafienie zadaje Obrażenia, co redukuje ilość pkt. Wytrzymaości.
PD (Point-Defense) Punkty Defensywne: Większe statki posiadają te krótko zasięgowe
bronie do radzenia sobie z myśliwcami gwiezdnymi, które znajdą się zbyt blisko. Bronie z
Punktów Defensywnych mogą atakować jedynie statki klasy 4, znajdujące się na sąsiednim
polu, od atakującego statku.. Wysokość współczynnika PD danego statku, jest dodatkiem do
jego Ataku przeciwko Myśliwcom.
Podczas fazy Ataku statek posiadający Punkty Defensywne może wykonać jeden atak,
przeciwko każdemu wrogiemu myśliwcowi znajdującemu się na sąsiedniej lokacji. Wysokość
parametru "PD" wykorzystaj w ten sam sposób, co siły swojego Ataku, czyli dodaj "PD" do
wyniku rzutu kostką. Następnie postępuj zgodnie z dalszą procedurą ataku.
UWAGA! Ataki za pomocą PD muszą być wyprowadzane na samym początku fazy Ataku,
przed innymi atakami.
Różne Cele: Statek gwiezdny posiadający kilka systemów Ofensywnych może zaatakować
kilka celów (na jeden system Ofensywny może przypadać jeden cel)
Atakowanie sprzymierzeńców: Nie można atakować statków należących do tej samej floty,
co atakujący.
Wynik "20" podczas rzutu na atak - Trafienie Krytyczne: Jeżeli podczas
rzutu na Atak wypadnie niemodyfikowana 20-ka, automatycznie trafiasz,
zadając dodatkowy punkt obrażeń. (Niezależnie od Obrony przeciwnika)
Wynik "1" podczas rzutu na atak - Automatyczne Pudło!: Jeżeli podczas
rzutu na Atak wypadnie niemodyfikowana 1-ka, automatycznie pudłujesz,
niezależnie od bonusów, czy obrony przeciwnika.
Na który pancerz będziesz strzelał? (Obrona)
Statki klasy 4:
Page 9
Statki klasy 4 (gwiezdne Myśliwce) podlegają takim samym zasadom Ataku jak inne statki, z
kilkoma wyjątkami:

Statek klasy 4 może atakować jedynie statki na sąsiednich lokacjach, może być
atakowany jedynie przez statki na sąsiednich lokacjach!.

Statek klasy 4 może zostać zaatakowany przez inny statek klasy 4 znajdujący się na
sąsiedniej lokacji, lub PD statku klasy 1 i 2 znajdującego się na lokacji obok. Inne
systemy Ofensywne mogą obierać go za cel bez przeszkód.
ZDOLNOŚCI SPECJALNE:
Wiele statków posiada zdolności specjalne wypisane na swoich kartach statystyk. Za
pierwszym razem możesz pominąć te zasady, by ułatwić i przyspieszyć rozgrywkę.
Faza Obrażeń:
Pomimo tego, iż gracze poruszają swoje statki i atakują w określonej kolejności - obrażenia
zadawane są jednocześnie. Po wykonaniu wszystkich ruchów i ataków wprowadzane są
efekty wszystkich trafień.
Każdy statek posiada swój parametr Wytrzymałości poszycia. Wysokość parametru zapisana
jest na Karcie Statystyk jako dwie cyfry, przedzielone kreską np: 7/3. Pierwsza cyfra pokazuje
nam ilość punktów Wytrzymałości danego statku, druga pokazuje wysokość Wytrzymałości
po obrażeniach, kiedy statek staje się Uszkodzony. (Aby uszkodzić statek, należy zadać tyle
obrażeń ile wynosi pierwsza cyfra)
Zadawanie Obrażeń: Sprawdź jak wiele Obrażeń zostało zadanych temu statkowi. Jeśli ilość
obrażeń jest mniejsza niż pierwsza cyfra parametru Wytrzymałości - nic nie rób. Statek ma
pewne obrażenia, ale nie jest Uszkodzony.
Jeśli łączne obrażenia przewyższają obie cyfry (Wytrzymałość danego statku), to statek ulega
zniszczeniu i zdejmowany jest z Mapy Gwiezdnej.
Jeśli łączne obrażenia zrównają, bądź przewyższą pierwszą cyfrę Wytrzymałości statku,
zdejmij tak wiele Żetonów Obrażeń, ile wynosi owa cyfra, a następnie obróć Kartę Statystyk
na drugą stronę i połóż na niej pozostałe Żetony Obrażeń. Od teraz statek jest Uszkodzony!
Przykład 1: Twój statek (Wytrzymałość 5/3) dostał 4 punkty obrażeń podczas
fazy Ataku w tej rundzie. To mniej niż wynosi pierwsza cyfra jego
Wytrzymałości, czyli zbyt mało, aby przełożyć jego Kartę Statystyk na drugą
stronę (Uszkodzony). Znaczniki obrażeń zostają na Karcie Statku
Przykład 2: Twój statek (Wytrzymałość 5/3) dostał 7 punktów obrażeń
podczas fazy Ataku w tej rundzie. To więcej niż wynosi pierwsza cyfra jego
Wytrzymałości, ale zbyt mało by w pełni go zniszczyć. Przekręć Kartę
Statystyk swojego statku na drugą stronę i pozostaw na niej 2 Żetony Obrażeń.
Jeszcze jedno Obrażenie i statek przestanie istnieć!
Przykład 3: Twój statek (Wytrzymałość 5/3) dostał 10 punktów obrażeń
podczas fazy Ataku w tej rundzie. Przewyższa to jego całkowita wytrzymałość,
dlatego statek ulega natychmiastowemu zniszczeniu.
UWAGA! Niektóre statki posiadają tylko jedną Cyfrę Wytrzymałości. Takich statków nie da
się Uszkodzić. Ulegają one zniszczeniu, w chwili otrzymania Obrażeń równych, lub
większych od swojej Wytrzymałości.
ZASADY ZAAWANSOWANE:
Page 10
Ta sekcja zawiera zaawansowane zasady do gry Star Wars Bitwy Gwiezdne.
Budowanie Floty:
Podczas pierwszej rozgrywki gracze używają jedynie statków z zestawu początkowego. W
normalnej grze możesz dowolnie konstruować flotę, wykorzystując statki z zestawów
uzupełniających, nie przekraczając 300pkt. kosztu.
Koszt: Każdy statek posiada swój koszt punktowy, pokazany na podstawce, oraz w prawym-
górnym rogu swojej Karty Statystyk.
Etykieta Konstruowania Floty:
Konstruuj flotę w sekrecie, używając do tego Kart Statystyk. Nie pokazuj, których statków
będziesz używać podczas bitwy, aż do momentu rozstawiania ich na Mapie Gwiezdnej.
Obaj gracze ujawniają swoje Floty w tym samym czasie.
Zdolności Specjalne i Opcje Komandora Floty.
Systemy Ofensywne niektórych Statków posiadają Efekty Specjalne, przeciwko konkretnym
celom. Dodatkowo statek może posiadać Specjalne Zdolności wypisane na swojej Karcie
Statystyk. Na koniec, niektóre statki zaopatrują Cię w Żetony Rozkazów, pozwalające
dowódcy Floty na wykonywanie Specjalnych Akcji. Wszystkie te umiejętności opisane są
poniżej.
Efekty Symultaniczne:
Jeśli kilka efektów ma miejsce jednocześnie, zagrywaj je po kolei, jeden po drugim.
Normalnie nie ma znaczenia, w jakiej dokładnie kolejności zagrasz te efekty, gdyby jednak
miało, użyj poniższych zasad.
Wybór Gracza: Jeśli kilka efektów będzie związanych ze statkiem/statkami jednego Gracza,
ten gracz wybiera kolejność.
Gracz zagrywający, pierwszy: Jeżeli efekty działają na statki kilku graczy, zaczyna ten,
którego statek spowodował dany efekt.
Zdolności Specjalne:
Większość Zdolności Specjalnych, oraz Efektów uzbrojenia jest automatycznych. Działają
zawsze, bądź po spełnieniu pewnych kryteriów się uaktywniają. np: Millennium Falcon
posiada zdolność " Antifighter Targeting +7 ", co daje mu +7 Ataku przeciwko Myśliwcom.
Atakując Myśliwce (statki klasy 4) za pomocą "Millennium Falcon" nie musisz mówić o
uaktywnieniu się tego efektu, on o prostu działa!
Cele Zdolności Specjalnych:
Kiedy wybierzesz wroga jednostkę, jako cel danej Zdolności, takiej jak " Long-Range
Bomber " używaj takich samych zasad jak podczas Ataku.
Konkretne Cele: Pamiętaj, że dla niektórych Zdolności możesz wybrać jedynie wymagany
cel. np: "Long-Range Bomber" pozwala jednemu Myśliwcowi zaatakować statek klasy 3, lub
większy oddalony nawet o 2 pola! Nie można użyć tej zdolności przeciwko innym
Myśliwcom, lub statkom znajdującym się zbyt daleko!
Opcje Komandora Floty:
Page 11
Zestaw Startowy zawiera dwie Tabele Komandorów. Zaopatrują one graczy w dodatkowe
opcje taktyczne dla ich Flot.
Często statki gwiezdne (takie jak "Republic Cruiser") posiadają Zdolność Specjalną zwaną
Rozkazem ("Command"). Wysokość Zdolności Rozkazu definiuje, na jaką ilość, oraz jakość
Rozkazów może pozwolić sobie dany statek. Za każdy punkt tej zdolności statek otrzymuje
jeden Żeton Rozkazów, który podczas tej Rundy może wydać na konkretny Rozkaz Specjalny
z Tabeli Komandorów.
Tabela Komandorów podzielona jest na cztery części. Po jednej na każdą Klasę statków. By
wydać Komandorski Rozkaz połóż Żeton Rozkazu na konkretnej lokacji odpowiadającej
jednej z czterech klas statków gwiezdnych. Każdy taki rozkaz dotyczy wszystkich statków
danej klasy chyba, że jego zasady mówią inaczej!
Rozkaz Komandorski działa do chwili zakończenia Rundy, w której został wydany.
Pod koniec Rundy usuń wszystkie Żetony Rozkazów z Tabeli Komandora.
Wybieranie Rozkazu: Zawsze, gdy tylko masz ochotę, możesz natychmiast wydać jeden z
Żetonów Rozkazów położonych na Tabeli Komandorów, aby wprowadzić w życie jeden z
Rozkazów. (Nawet w trakcie trwania działań przeciwnika!)
Gdy Rozkaz zostanie zadeklarowany: Możesz wybrać Rozkaz dający bonusy do Ataku,
Obrony, oraz Obrażeń natychmiast po zadeklarowaniu danego Ataku, ale przed wykonaniem
rzutu!
Mnogie Rozkazy: W czasie jednej Rundy możesz wybrać dowolną ilość Rozkazów dla
jednego, lub kilku statków należących do różnych klas. Jednakże, nie możesz wybrać
Konkretnego Rozkazu więcej niż raz na Rundę. Mnogie Rozkazy kumulują swoje efekty.
Limit Żetonów Rozkazów: Każdy Żeton Rozkazu pochodzący od naszych statków może
zostać wydany tylko raz w czasie całej bitwy!
To już wszystko! Teraz jesteś gotowy do gry! Życzę miłej zabawy:)

A ja dodam od siebie, iż bardzo przyjemnie się gra.
_________________
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur...
 
 
 
MiKaj 
Geniusz


Allegro nick: mikaj001
Wiek: 25
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 719
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-12, 20:54   

Jako że połączyło posty, to pewnie mało kto zauważył te zasady.
Ja przeczytałem, wydają się całkiem fajne. Już zakupiłem na allegro starter i boosterek, tylko przydałby się jeszcze ktoś z Wawy, żeby można było sobie pograc. Zawsze to jakaś odmiana, raz na jakiś czas można zagrac i w SB. No i w SB nie ma przepaków. :-P
_________________
Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species.
 
 
 
Raquel 
Sith Lord


Wiek: 30
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1474
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-12, 22:04   

Gra naprawdę ciekawa - bardzo polecam ;)
_________________
 
 
shagy 


Wiek: 24
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 125
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2009-03-12, 22:05   

tylko że droga dosyć sam się zastanawiałem nad kupnem ale wybrałem star wars miniatures :lol: może w przyszłości :-P
_________________
KOtoR 17/60 RS 1/60 U 2/60 CotF 14/60 RotS 13/60 LotF 9/60 The Force Unlished 10/60 Clone Wars 9/40 Jedi Academy 25/40
GaW 5/40 IE 2/40

-że co?
-pomidor
 
 
 
Johan 


Wiek: 26
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-13, 14:31   

MiKaj: chętnie zagram, ale na zbieranie mnie nie namówisz :mrgreen:
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
Matitak 
Exar's apperatince


Wiek: 23
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-13, 19:37   

MiKaj, mam małą kolekcję... Tylko nie wiem kiedy miałbym czas. :-)
_________________
My enemies.. I am Exar Kun. - Exar Kun

http://change.menelgame.pl/change_please/7247806/ <- wystarczy kliknąć
 
 
 
Raptor 


Allegro nick: raptor7777
Wiek: 28
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 154
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-15, 19:33   

ja nie mam z kim grać... w p-ń nikt nie gra....
_________________
I am general Raptor, and my trump is fast and precision. And now, I am the master!

RotS-max ^^
Brakuje mi 213 figurek ze wszystkich serii.
Ktoś sprzedaje Bane? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12