Allegro nick: DantE2
Wiek: 40 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-14, 19:14 Acceptable Loss
Na ostatnim turnieju w Warszawie pojawiło się kilka spornych kwestii w zakresie interpretacji kart. Niektóre zostały już omówione na forum. Tym razem postanowiłem poszukać na forum Wizkidów i FAQu informacji o jednej z bardziej lubianych kart Imperialnego Swarma tj. Acceptable Loss.
Na początek jednak wyjaśnienie, że Zdolności karty są obowiązkowe, to znaczy, że jeśli spełnione są warunki trzeba ją zastosować i nie można zrezygnować z tego nawet jeśli efekt ten jest dla nas negatywny. Jedynie kiedy karta sama określa że możemy zrezygnować z zastosowania zdolności możemy tego nie zrobić.
Wracając jednak do Acceptable Loss. Tekst katy mówi:
Cytat:
Destroy another friendly trooper icon unit in your unit's zone to deal 3 damage to the opposing unit. If it is destroyed, end this battle.
czyli na nasz
Cytat:
Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca w strefie swojej jednostki aby zadać 3 obrażenia jednostce przeciwnika. Jeśli jednostka zostanie zniszczona, zakończ tą bitwę.
I tak, jeśli atakujący zagra pierwszy tą kartę i zniszczy przeciwnikowi jednostkę, bitwa jest natychmiast kończona, co znaczy, że broniący nie może zagrać żadnej swojej katy. Więc broniący nie może zagrać swojego Acceptable Loss aby zniszczyć atakującemu statek czy też innej karty aby zredukować otrzymane obrażenia.
Kolejna sprawa to interakcje z Objectivami.
I tak jeśli na stole jest Jedi Temple, która pozwala na uratowanie jedno i dwugwiazdkowej jednostki rzutem na 6, to jeśli gracz poświęci taką jednostkę dla AL i rzuci 6 z Jedi Temple, a musi to zrobić jak pisałem wcześniej, warunek dla Acceptable Loss nie jest spełniony, bo jednostka nie została zniszczona i karta na nasze nieszczęście nie zadziała.
Allegro nick: Bart985
Wiek: 35 Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-14, 20:29
DantE napisał/a:
I tak, jeśli atakujący zagra pierwszy tą kartę i zniszczy przeciwnikowi jednostkę, bitwa jest natychmiast kończona, co znaczy, że broniący nie może zagrać żadnej swojej katy. Więc broniący nie może zagrać swojego Acceptable Loss aby zniszczyć atakującemu statek czy też innej karty aby zredukować otrzymane obrażenia.
To akurat było dla mnie oczywiste, ale masz gdzieś zapis że tekst karty jest obowiązkowy
Wiek: 45 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 20:05
Wszystko pięknie a więc nie można stosować zasady że ktoś zapomniał rzucić na Jedai Temple lub inne... Poprostu jak sie zapomni to by trzeba było wrócić do sytuacji i zagrać obiektyw o którym się zapomniało, a nie jak teraz że jak zapomnisz to twoja strata.
Wiek: 45 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 21:29 Re: Acceptable Loss
DantE napisał/a:
Na początek jednak wyjaśnienie, że Zdolności karty są obowiązkowe, to znaczy, że jeśli spełnione są warunki trzeba ją zastosować i nie można zrezygnować z tego nawet jeśli efekt ten jest dla nas negatywny. Jedynie kiedy karta sama określa że możemy zrezygnować z zastosowania zdolności możemy tego nie zrobić.
Allegro nick: DantE2
Wiek: 40 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 21:44
Jak od razu ktoś zauważy to oczywiście należy wykonać wszystkie czynności.
Po jakimś czasie powiedzmy po kilku rundach nie ma możliwości powrotu do poprzedniej sytuacji, bo sytuacja na stole na tyle uległa zmianie, że nie da się jej odtworzyć, np. nie odtworzysz ustawienia kart w talii.
Wiek: 45 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 21:51
tylko wydaje mi się że jak masz ratować jednostkę to zależy od ciebie czy ją ratujesz czy nie, ale zawsze mogę sie mylić
a to że nie będziesz wracał do starego ustawienia jest oczywiste ja poprostu dałem to jako przykład do tego że musisz korzystać z opisu na obiektywach, bo co do kart combat to niema wątpliwości ponieważ ich efekty są różne a w szczególności w edycji GU nie zawsze pozytywne.
Allegro nick: DantE2
Wiek: 40 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 22:03
W przypadku Acceptable Loss i Jedi Temple jak widać ratowanie czy nie ma duże znaczenie nie tylko dla jego posiadacza. Z innymi objectivami też może być podobna sytuacja. Trzeba by sprawdzić wszystkie karty.
Wiek: 45 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 22:25
Aczkolwiek niezgodziłbym się z twoim tokiem rozumowania bo Acceptable loss masz zniszczyć statek i zadajesz 3 uszkodzenia późnie Jedi temp...
To jest sekwencja zdarzeń:
1. Twój statek leci na wroga w misji kamikadze i zadaje 3 uszkodzenia.
2. (Teraz Jedi Temp... sprawdzasz i pada na kości 6) ja to widzę tak po ataku kamikadze pilotowi udaje sie szczęśliwie odbić od statku atakowanego lub katapultować i wraca z tej misji żywy, lecz w czasie ataku zadał uszkodzenia (to poprostu sytuacja interakcji kart, trzeba użyć wyobraźni).
To jest poprostu kwestia interpretacji i niezgodzę się z tobą że wyratowanie statku po Acceptable Loss niweluje jego działanie, chyba że mi pokażesz gdzieś w regułach ten konkretny przypadek. Bo narazie to cały czas ty starasz się zinterpretować to jak ty chcesz aby byłom, ja zresztą robię to samo i oczywiście każdy z nas może mieć rację.
Myślę że najlepiej było by zadać pytanie producentowi aby rostrzygnoł tą sytuację.
Bo tak jak mówiłem to kwestia interakcji kart i sekwencji wydarzeń. Pierw są uszkodzenia potem ratunek a nie na odwrót.
A jeszcze jedno nigdzie na karcie nie masz napisane że nie możesz ratować staku który poświęcasz w ataku (użyć obiektu do wyratowania karty).
A co z Mustafą używasz Acceptable loss i statek wraca po działaniu Mustafy.
Oczywiście zaraz napiszesz że Mustafa przywraca jednostkę bo zniszczyłeś wrogi statek, tak takie ma działanie. A Jedi temp... sprawdza czy jednostka jakimś cudem przetrwała atak i tyle - przemyśl to. (atak jest podkreślony żeby pokazać że się odbył czy to zwykły atak czy kamikadze)
Allegro nick: DantE2
Wiek: 40 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-16, 23:04
Cronos to właśnie jest z oficjalnego forum Wizkidów, a dokładnie stąd. Tam też jest opisana dokładna sekwencja.
Karty czytamy dosłownie a więc:
Cytat:
Whenever one of your 1 or 2 build star units would be destroyed, roll a die. On a 6 it is not destroyed instead. Put it into your home zone with no damage counters on it.
Czyli
Cytat:
Kiedykolwiek jedno lub dwugwiazdkowa jednostka będzie zniszczona rzuć kością. Na 6 nie jest zniszczona. Wystaw ją do swojej strefy domowej bez żadnych znaczników obrażeń.
Jasno wynika że rzucasz w momencie jak jednostka ma zostać zniszczona a nie po jej zniszczeniu.
Zaznaczam raz jeszcze, że nie jest to moja interpretacja, ale Wizkidów.
Skoro mówisz o Mustafar to on przecież nie pozwala na przywrócenie jednostki. Jego działanie polega na tym, że jak zniszczysz przeciwnika możesz wystawić z rezerwy swoją jednostkę. A więc najpierw musisz zniszczyć przeciwnika czyli AL musi zadziałać a dopiero później wystawiasz swoją jednostkę i nie musi to być ta poświęcona.
jak to rozumieć : "Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca....." tzn. że muszę atakować dwiema jednostkami z czego ta druga którą poświęcam musi mieś ikonę szturmowca?
Allegro nick: DantE2
Wiek: 40 Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-29, 11:39
paweł napisał/a:
jak to rozumieć : "Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca....." tzn. że muszę atakować dwiema jednostkami z czego ta druga którą poświęcam musi mieś ikonę szturmowca?
Nie nie atakujesz dwoma jednostkami. Po prostu jedną jednostkę z ikoną szturmowca zdejmujesz ze swojej strefy jednostki i kładziesz ją do rezerw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach