Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

M: Zasady - Diplomat

Stormtrooper - 2008-09-06, 20:22
Temat postu: Diplomat
Przejrzałem tematy wzdłuż i wszerz, ale takiego jeszcze chyba nie było, więc o co chodzi w Diplomacie (np. u Caamasi Noble)?
Johan - 2008-09-06, 20:30

Wg. mojej interpretacji (z którą zgadza się kilka osób lepiej ode mnie znających angielski), ta umiejętność działa następująco: jeśli wróg widzi Twoją postać z Diplomate i dowolną inną Twoją postać (nawet jeśli ta 2. postać ma covera, stealth z coverem, super-stealth z coverem, cloaked z coverem), to postać z Diplomate nie może zostać zaatakowana i nie liczy się jako legalny cel.
Drakkainen - 2008-09-06, 20:34

A zatem:

Star Wars mini manager napisał/a:
This character is not a legal target, and does not count as the nearest enemy, if an enemy without Diplomat is in line of sight. These restrictions apply even to adjacent attackers.


Czyli:
Ten charakter nie może być atakowany jeśli przeciwnik bez zdolności Diplomat jest na linii wzroku(widzi go). To się dotyczy także atakujących sąsiadujących z tą figurką.

Mateusz - 2008-09-06, 20:44

Gdzie Polaków trzech, tam zdań dwanaście:

"This character is not a legal target, and does not count as the nearest enemy, if an enemy without Diplomat is in line of sight. These restrictions apply even to adjacent attackers."

Ta postać nie może być legalnym celem i nie liczy się jako najbliższy przeciwnik, jeśli przeciwnik bez cechy "diplomat" jest w zasięgu wzroku. Te ograniczenia tyczą się także atakujących będących w bezpośrednim kontakcie (z tą figurką przyp. tłum.).

Raquel - 2008-09-06, 21:20

Wszyscy piszecie o tym samym tylko inaczej to prezentujecie ... :-/
Mateusz - 2008-09-06, 21:41

Taaaa jasne...

Widzisz Raquel gdyby wszyscy tak rozumowali, to całe zasady byłyby nic nie warte. Chodzi o to, żeby istniała jedna jedyna wykładnia zasad.

I istnieje różnica między "nie może być atakowanym" a "nie może być legalnym celem"...

O innych ewentualnych różnicach nie wspominając.

Raquel - 2008-09-06, 22:28

Mateusz napisał/a:
Taaaa jasne...

Widzisz Raquel gdyby wszyscy tak rozumowali, to całe zasady byłyby nic nie warte. Chodzi o to, żeby istniała jedna jedyna wykładnia zasad.

I istnieje różnica między "nie może być atakowanym" a "nie może być legalnym celem"...

O innych ewentualnych różnicach nie wspominając.


Wiesz wybacz mi ale ja czytając to nie zauważyłem różnicy i dziękuję że mnie naprowadziłeś na odpowiedni tok =] Ale jeżeli byś spędził 34h bez snu to twoje rozumowanie również by nie pojmowało wszystkich nawet minimalnych uchybień ^_^

Mateusz - 2008-09-06, 22:41

34h ? :)

Ty chyba nie wiesz co to znaczy w praktyce impreza dzień przed sylwestrem, sylwester i bezsenność po sylwestrze na raz.


A wracając do tematu- jak ubić takiego dyplomatę? Splashem?

Raquel - 2008-09-06, 23:16

Systematycznie bijąc wszystkie bez Dyplomaty :) Wedle tego co było w którymś temacie napisane kiedyś - jeżeli nie widzisz nic po za figurką z dyplomatą to tylko w tedy możesz go atakować .

Cytat:
34h ? :)

Ty chyba nie wiesz co to znaczy w praktyce impreza dzień przed sylwestrem, sylwester i bezsenność po sylwestrze na raz.


Ja tak mam co tydzień =) ale nadal nie mogę się przyzwyczaić :P A sylwester to jeszcze dłużej ^_^

Leobreaker - 2008-09-07, 08:33

Można ich zabić Force Storm'em.
Raquel - 2008-09-07, 09:12

Leobreaker napisał/a:
Można ich zabić Force Storm'em.


O_O pierwszy raz o czymś takim słyszę ? Kto to ma ? I jak to działa ?

Drakkainen - 2008-09-07, 10:09

Star Wars Mini Manager napisał/a:
Force Storm
Force 2, replaces attacks: 20 demage to all adjacent characters


Mają to:
Imperium:
Emperor Palapetine - Rebel Storm 25/60
Emperor Palapetine - Rebels & Imperials 14/24

Sith:
Darth Revan - Force Unleashed - 1/60

Stormtrooper - 2008-09-07, 16:23

Ekhem... robi się offtop. Dzięki za info. :-D
Raquel - 2008-09-07, 21:56

Drakkainen napisał/a:
Star Wars Mini Manager napisał/a:
Force Storm
Force 2, replaces attacks: 20 demage to all adjacent characters


Mają to:
Imperium:
Emperor Palapetine - Rebel Storm 25/60
Emperor Palapetine - Rebels & Imperials 14/24

Sith:
Darth Revan - Force Unleashed - 1/60



Boże :-| patrzyłem dziś rano na Palpe i nie zauważyłem tego -.- dzięki Drakkainen

Fixer - 2009-03-16, 16:03

Czy ASN Assasin Droid może namierzać Kouhun Infestationem postać z dyplomatą, jeśli ma linię wzroku do postaci bez tej zdolności?
Leobreaker - 2009-03-16, 17:19

Może, jeśli ta postać bez Diplomata należy do składu ASN'a.
Fixer - 2009-03-16, 17:20

Ale, jeśli ASN jest przeciwnika, a Diplomata i ten drugi mój?
Leobreaker - 2009-03-16, 17:21

To przeciwnik nie może namierzyć twojego dyplomatę.
Asimmo - 2009-03-21, 19:43

Drakkainen napisał/a:
Star Wars Mini Manager napisał/a:
Force Storm
Force 2, replaces attacks: 20 demage to all adjacent characters


Mają to:
Imperium:
Emperor Palapetine - Rebel Storm 25/60
Emperor Palapetine - Rebels & Imperials 14/24

Sith:
Darth Revan - Force Unleashed - 1/60


Czyli dyplomatów można pokonać Force Storm. A co z postaciami z savage?

Leobreaker - 2009-03-21, 19:45

Diplomat działa normalnie na nich.
Jakub_Dexter - 2009-03-22, 11:39

To w końcu jak, możecie mi wytłumaczyć na KONKRETNYM PRZYKŁADZIE ? bo troche nie czaje...
Mateusz - 2009-03-22, 14:13

Ty widzieć diplomat i inny przeciwnik. Diplomat nie być legalny cel. Nawet jeśli diplomat być obok Ty.
Jakub_Dexter - 2009-03-22, 15:23

Mateusz to było debilne. ale thx za wytłumaczenie ;D
Asimmo - 2009-03-23, 10:05

Mateusz napisał/a:
Ty widzieć diplomat i inny przeciwnik. Diplomat nie być legalny cel. Nawet jeśli diplomat być obok Ty.


Ale jeśli podejdziemy np. Emperorem Palpatinem i użyjemy Force Storm to postać z diplomat normalnie dostaje obrażenia? Zgadza się?

hackeradyn - 2009-03-23, 12:25

Witam

To ja jeszcze postawie teze odnosnie strafe, co by rozwiac ewentualne watpliwosci (chyba ze sie myle to prosze o poprawienie).

Jak robie strafe, diplomat nie jest legalnym celem nawet jezeli nad nim przelatuje.

Leobreaker - 2009-03-23, 16:16

Chyba, że nie widzisz jednostki wroga bez Diplomata.
Działa Force Storm na dyplomata, ponieważ nie wymaga to celowania.

HaBer - 2009-03-23, 16:37

tak samo jak repulse ?
Leobreaker - 2009-03-23, 16:39

Tak, bo nie wymaga celowania w postaci z Diplomat.
HaBer - 2009-03-29, 12:35

a czy jak masz postac z cloaked która stoi na coverze (np. kreia) a przed tobą stoi twoja leia organa senator (z diplomatem) to mozna walic w leie czy wogule nie mozna strzelac ?
Mateusz1996 - 2009-03-29, 12:38

nie można (chyba).
Leobreaker - 2009-03-29, 12:39

Wtedy nie może w nikogo atakować, chyba że oprócz Leii jakiś inny wróg stoi obok niego.
bbartolus - 2010-03-14, 12:52

Nie będe zakładać nowego tematu, więc pisze w tym. Mam pytanie co do Diplomata, jeśli taki Kyp Durron będzie już miał tego Savaga i np. będzie najbliżej Diplomata to będzie musiał do niego podchodzić?
Darth Ados - 2010-03-14, 13:04

Tak. W savegu nie jest napisane, że przeciwnik musi gyć legalnym celem.
Yoda1996 - 2010-03-14, 14:39

dobrom figurką do Force Storma jest też Naga Shadow z JA
moim zdaniem najlepiej wybić wszystko co się rusza a jak zostana sami diplomaci to wtedy wygrywasz gre automatycznie :D

Fixer - 2010-03-14, 14:49

Yoda1996 napisał/a:
moim zdaniem najlepiej wybić wszystko co się rusza a jak zostana sami diplomaci to wtedy wygrywasz gre automatycznie :D


Niekoniecznie. Imperialni dygnitarze również mają Dyplomatę, ale mogą atakować. Tak więc taka taktyka nie zawsze zadziała.

Yoda1996 - 2010-03-14, 16:27

grałem stosunkowo słabym squadem OR z samymi figurkami Range i jednym Jedi exile przeciwko squadowi z caamasami z takim ce ktory pozwalal im atakowac zanim gosciu dobrowadził do sytuacji w ktorej wystawil figurke z tym ce (nie pamietam nazwy) to ja zabilem mu wiekszą część figurek i vaderowi podejrzewam zbilem polowe zycia
caamasi na shoty za 10dmg z atakiem moze 5-8 mialy 2 tury
zbily mi 10hp i wygralem

Darth Wojtasza - 2010-03-14, 16:48

Caamasi nie mogą wykonywać ataków. Figurce bez ataku nie można ich dać. :-/
Kaelder Dherven - 2010-03-14, 17:02

A jeśli od Yularena dostanie Opportunista?;> Bo formalnie Caamasi nie mają w SA zaznaczone Melee Attack ;)
kosssa4 - 2010-03-14, 17:22

Caamasi mogą strzelać. To jest w FAQ.
Tsavong Lah - 2010-03-15, 19:47

Darth Wojtasza napisał/a:
Figurce bez ataku

Chyba bez Dmg ;-) Przykładowo ughnauty mają +0 ataku, a im możesz dać.

bbartolus - 2010-03-15, 21:13

No właśnie jak to jest, wystarczy że masz jakiś attack lub damage?
MiKaj - 2010-03-15, 21:54

Z FaQ:

Q: Various characters (including Mon Mothma and Captain Antilles) have commander effects that increase the damage dealt by their followers in certain situations. Would this allow a character who normally deals 0 damage to make attacks under the right circumstances? For example, if Captain Antilles is within 6 squares of an allied Polis Massa Medic, can that Medic attack Fringe enemies for 10 damage? Similarly, if Mon Mothma is within 6 squares of a Zabrak Fringer when it is defeated, can the Fringer make an immediate attack that deals 10 damage?

A: Yes.

Czyli postać która ma bazowo 0 damage, jeżeli w jakiś sposób dostanie bonus do damage może normalnie atakować.

Darth Wojtasza - 2010-03-15, 22:44

Ale strzelać? Jeez sqad na samych R4 ^^ Masakra wszystkich na 2 trafiają. :mrgreen:
kosssa4 - 2010-03-15, 23:05

Targetingi się nie kumulują, bo to ta sama zdolność, ale większość liczących się squadów i tak trafia na 2+(może trochę przesadzam :-P ), więc nie ma się co przerażać :-)
A poza tym gdzieś było napisane, nie pamiętam gdzie, że roger roger nie działa na droidy.

bbartolus - 2010-03-15, 23:27

E tam roger roger to Special Abilities, a na droidy nie działają Commander Effecty, więc SA działa na nich.
kosssa4 - 2010-03-15, 23:32

Wiem, ale nie jestem pewien czy nie wyszła errata, która niweluje działanie Rogera na Droidy. Chyba ktoś mi ją nawet cytował. Nie ręczę za to, ale warto sprawdzić.

@edit: Oczywiście chodziło mi o te droidy z 0 dmg :-)

MiKaj - 2010-03-16, 09:54

Pełna definicja Roger, Roger brzmi:

Roger Roger:
Non-Unique Droid allies within 6 squares of this character get a +10 bonus to Damage. This bonus applies only to characters that have a Damage value greater than 0.

bbartolus - 2010-03-16, 13:51

No to po co by mieli robić abilitke na droidy żeby ją potem usunąć?
Tsavong Lah - 2010-03-16, 19:17

bbartolus napisał/a:
No to po co by mieli robić abilitke na droidy żeby ją potem usunąć?

Jak usunęli? Nic nie usunęli.
Roger roger działa normalnie, a to co innego niż ten przykładowy atak z CE mothmy, lub antillesa.

bbartolus - 2010-03-17, 19:17

Kossa4 pisze że jest errata która robi że nie działa to SA na droidy.
Tsavong Lah - 2010-03-17, 20:01

bbartolus napisał/a:
Kossa4 pisze że jest errata która robi że nie działa to SA na droidy.
:roll:
Nie mogę...

Chodzi o Mousy.

Darth Wojtasza - 2010-03-17, 20:03

bbartolus, przeczytaj dokładniej. ;-)
bbartolus - 2010-03-17, 20:03

Aha nie doczytałem sorry.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group