Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

P: Zasady - Acceptable Loss

DantE - 2007-12-14, 19:14
Temat postu: Acceptable Loss
Na ostatnim turnieju w Warszawie pojawiło się kilka spornych kwestii w zakresie interpretacji kart. Niektóre zostały już omówione na forum. Tym razem postanowiłem poszukać na forum Wizkidów i FAQu informacji o jednej z bardziej lubianych kart Imperialnego Swarma tj. Acceptable Loss.

Na początek jednak wyjaśnienie, że Zdolności karty są obowiązkowe, to znaczy, że jeśli spełnione są warunki trzeba ją zastosować i nie można zrezygnować z tego nawet jeśli efekt ten jest dla nas negatywny. Jedynie kiedy karta sama określa że możemy zrezygnować z zastosowania zdolności możemy tego nie zrobić.

Wracając jednak do Acceptable Loss. Tekst katy mówi:
Cytat:
Destroy another friendly trooper icon unit in your unit's zone to deal 3 damage to the opposing unit. If it is destroyed, end this battle.

czyli na nasz
Cytat:
Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca w strefie swojej jednostki aby zadać 3 obrażenia jednostce przeciwnika. Jeśli jednostka zostanie zniszczona, zakończ tą bitwę.


I tak, jeśli atakujący zagra pierwszy tą kartę i zniszczy przeciwnikowi jednostkę, bitwa jest natychmiast kończona, co znaczy, że broniący nie może zagrać żadnej swojej katy. Więc broniący nie może zagrać swojego Acceptable Loss aby zniszczyć atakującemu statek czy też innej karty aby zredukować otrzymane obrażenia.

Kolejna sprawa to interakcje z Objectivami.

I tak jeśli na stole jest Jedi Temple, która pozwala na uratowanie jedno i dwugwiazdkowej jednostki rzutem na 6, to jeśli gracz poświęci taką jednostkę dla AL i rzuci 6 z Jedi Temple, a musi to zrobić jak pisałem wcześniej, warunek dla Acceptable Loss nie jest spełniony, bo jednostka nie została zniszczona i karta na nasze nieszczęście nie zadziała. :cry:

Lord Bart - 2007-12-14, 20:29

DantE napisał/a:
I tak, jeśli atakujący zagra pierwszy tą kartę i zniszczy przeciwnikowi jednostkę, bitwa jest natychmiast kończona, co znaczy, że broniący nie może zagrać żadnej swojej katy. Więc broniący nie może zagrać swojego Acceptable Loss aby zniszczyć atakującemu statek czy też innej karty aby zredukować otrzymane obrażenia.


To akurat było dla mnie oczywiste, ale masz gdzieś zapis że tekst karty jest obowiązkowy :?:

DantE - 2007-12-14, 20:40

Na forum Wizkids w temacie Official Answers to Rules Questions.
Cronos - 2007-12-16, 20:05

Wszystko pięknie a więc nie można stosować zasady że ktoś zapomniał rzucić na Jedai Temple lub inne... Poprostu jak sie zapomni to by trzeba było wrócić do sytuacji i zagrać obiektyw o którym się zapomniało, a nie jak teraz że jak zapomnisz to twoja strata.
DantE - 2007-12-16, 21:17

Jak żaden z graczy nie zauważy błędu to przepadło, ktoś stracił. Nie da się na turnieju powrócić do sytuacji sprzed jakiegoś czasu.
Cronos - 2007-12-16, 21:29
Temat postu: Re: Acceptable Loss
DantE napisał/a:
Na początek jednak wyjaśnienie, że Zdolności karty są obowiązkowe, to znaczy, że jeśli spełnione są warunki trzeba ją zastosować i nie można zrezygnować z tego nawet jeśli efekt ten jest dla nas negatywny. Jedynie kiedy karta sama określa że możemy zrezygnować z zastosowania zdolności możemy tego nie zrobić.


To jak to ma sie do tego??

DantE - 2007-12-16, 21:44

Jak od razu ktoś zauważy to oczywiście należy wykonać wszystkie czynności.
Po jakimś czasie powiedzmy po kilku rundach nie ma możliwości powrotu do poprzedniej sytuacji, bo sytuacja na stole na tyle uległa zmianie, że nie da się jej odtworzyć, np. nie odtworzysz ustawienia kart w talii.

Cronos - 2007-12-16, 21:51

tylko wydaje mi się że jak masz ratować jednostkę to zależy od ciebie czy ją ratujesz czy nie, ale zawsze mogę sie mylić


a to że nie będziesz wracał do starego ustawienia jest oczywiste ja poprostu dałem to jako przykład do tego że musisz korzystać z opisu na obiektywach, bo co do kart combat to niema wątpliwości ponieważ ich efekty są różne a w szczególności w edycji GU nie zawsze pozytywne.

DantE - 2007-12-16, 22:03

W przypadku Acceptable Loss i Jedi Temple jak widać ratowanie czy nie ma duże znaczenie nie tylko dla jego posiadacza. Z innymi objectivami też może być podobna sytuacja. Trzeba by sprawdzić wszystkie karty.
Cronos - 2007-12-16, 22:25

Aczkolwiek niezgodziłbym się z twoim tokiem rozumowania bo Acceptable loss masz zniszczyć statek i zadajesz 3 uszkodzenia późnie Jedi temp...
To jest sekwencja zdarzeń:

1. Twój statek leci na wroga w misji kamikadze i zadaje 3 uszkodzenia.
2. (Teraz Jedi Temp... sprawdzasz i pada na kości 6) ja to widzę tak po ataku kamikadze pilotowi udaje sie szczęśliwie odbić od statku atakowanego lub katapultować i wraca z tej misji żywy, lecz w czasie ataku zadał uszkodzenia (to poprostu sytuacja interakcji kart, trzeba użyć wyobraźni).

To jest poprostu kwestia interpretacji i niezgodzę się z tobą że wyratowanie statku po Acceptable Loss niweluje jego działanie, chyba że mi pokażesz gdzieś w regułach ten konkretny przypadek. Bo narazie to cały czas ty starasz się zinterpretować to jak ty chcesz aby byłom, ja zresztą robię to samo i oczywiście każdy z nas może mieć rację.

Myślę że najlepiej było by zadać pytanie producentowi aby rostrzygnoł tą sytuację.
Bo tak jak mówiłem to kwestia interakcji kart i sekwencji wydarzeń. Pierw są uszkodzenia potem ratunek a nie na odwrót.

A jeszcze jedno nigdzie na karcie nie masz napisane że nie możesz ratować staku który poświęcasz w ataku (użyć obiektu do wyratowania karty).

A co z Mustafą używasz Acceptable loss i statek wraca po działaniu Mustafy.
Oczywiście zaraz napiszesz że Mustafa przywraca jednostkę bo zniszczyłeś wrogi statek, tak takie ma działanie. A Jedi temp... sprawdza czy jednostka jakimś cudem przetrwała atak i tyle - przemyśl to. (atak jest podkreślony żeby pokazać że się odbył czy to zwykły atak czy kamikadze)

DantE - 2007-12-16, 23:04

Cronos to właśnie jest z oficjalnego forum Wizkidów, a dokładnie stąd. Tam też jest opisana dokładna sekwencja.

Karty czytamy dosłownie a więc:
Cytat:
Whenever one of your 1 or 2 build star units would be destroyed, roll a die. On a 6 it is not destroyed instead. Put it into your home zone with no damage counters on it.

Czyli
Cytat:
Kiedykolwiek jedno lub dwugwiazdkowa jednostka będzie zniszczona rzuć kością. Na 6 nie jest zniszczona. Wystaw ją do swojej strefy domowej bez żadnych znaczników obrażeń.

Jasno wynika że rzucasz w momencie jak jednostka ma zostać zniszczona a nie po jej zniszczeniu.
Zaznaczam raz jeszcze, że nie jest to moja interpretacja, ale Wizkidów.

Skoro mówisz o Mustafar to on przecież nie pozwala na przywrócenie jednostki. Jego działanie polega na tym, że jak zniszczysz przeciwnika możesz wystawić z rezerwy swoją jednostkę. A więc najpierw musisz zniszczyć przeciwnika czyli AL musi zadziałać a dopiero później wystawiasz swoją jednostkę i nie musi to być ta poświęcona.

Cronos - 2007-12-17, 00:39

OK rzeczywiście masz rację, wycofuję się z powyższych opisów sorry
Podkreśliłem żeby było widomo :mrgreen:

paweł - 2007-12-29, 10:05

jak to rozumieć : "Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca....." tzn. że muszę atakować dwiema jednostkami z czego ta druga którą poświęcam musi mieś ikonę szturmowca?
DantE - 2007-12-29, 11:39

paweł napisał/a:
jak to rozumieć : "Zniszcz inną przyjazną jednostkę z ikoną szturmowca....." tzn. że muszę atakować dwiema jednostkami z czego ta druga którą poświęcam musi mieś ikonę szturmowca?

Nie nie atakujesz dwoma jednostkami. Po prostu jedną jednostkę z ikoną szturmowca zdejmujesz ze swojej strefy jednostki i kładziesz ją do rezerw.

uzi43 - 2008-05-26, 15:56

Nie cierpie tej karty :evil:
I tak jak mowi DantE. Poswiecasz jedna swoja jednostke z ikona szturmowca by zadac 3 obrazenia...

patataj5000 - 2008-05-26, 16:02

MOje pytanie:

Czy ikona Armor Preventuje Dmg zadane przez AL? Czyli jeżeli ktoś zagrywa na mnie Lossa mam dać 2 czy 3 dmg?

DantE - 2008-05-26, 19:24

patataj5000 napisał/a:
MOje pytanie:

Czy ikona Armor Preventuje Dmg zadane przez AL? Czyli jeżeli ktoś zagrywa na mnie Lossa mam dać 2 czy 3 dmg?

Tak, Armor redukuje obrażenia o jeden.

patataj5000 - 2008-05-26, 21:42

Podziękował :)
Paltius - 2008-07-07, 19:57

mam takie małe zapytanko czy jak np mój przeciwnik żuci AL to moge w odpowiedz żucić Assassin Droid który neguje karte przeciwnika i każe mu żucić kolejną... bo wiem że prewentów podczas gdy przeciwnik zuca pierwszy AL nie można żucić...
patataj5000 - 2008-07-07, 20:54

Wydaje mi się, że tylko jeżeli ty pierwszy rzucisz assasina
DantE - 2008-07-07, 21:03

W pierwszym poście jest to wytłumaczone. Jeśli zniszczy twoją jednostkę to nie możesz zagrać karty bo bitwa jest zakończona. Wystarczy przeczytać co było wcześniej.
ugly30 - 2008-08-11, 21:44

a ja myslalem ze bitwa moze dalej trwac
bastekkk - 2008-09-13, 21:46

tzn że mustafar albo jedi temple nie działa na wrócenie poświęconej jednostki ?
patataj5000 - 2008-09-15, 07:06

Jeżeli zagrasz AL, i masz odsłoniętą Jedi Temple, to musisz rzucić kości, jeżeli wypadnie 6, twoja jednostka stoi i AL nie działa ^^
bastekkk - 2008-09-15, 13:28

ale mustafar działa ?
no bo jest zniszczona i powrócona nie ;p ?

Radekk - 2008-10-09, 15:09

jakim cudem ma działc jak bitwa sie skończyła....działa chyba jak ty np niszczysz mi tego talona a ja potemw kontrze ci go roz...no ob jednostka była zniszczona i przywrócona
bastekkk - 2009-01-08, 15:48

Ja mam pytanie takie:
AL vs "reduce x damge"
Jeśli przeciwnik rzuci redukcje a ja po nim AL to on redukuje spox ale czy potem w bitwie (przy ruzcie kościami) ta redukcja nadal działa ? No bo w sumie już zredukowało tam 2 dmg naprzykład czyli redukuje następne 2 ? Czy taka redukcja może kilka razy zredukować te np 2 dmg jesli redukuje 2 ?

Yaerius - 2009-01-08, 21:49

Podaj kartę, o którą Ci chodzi
bastekkk - 2009-01-08, 22:01

no więc tak :
1 Ja jestem atakującym i pasuje
2 Przeciwnik rzuca karte : http://www.tierfon.be/ind...d=237&Itemid=52
3 Ja daje wtedy AL (actable loss)
4 Redukuje o 3 z AL czyli nic nie dostaje
5 Rzucam koscią i trafiam, czy ta redukcja dalej działa czy sie już "zużyła" ? no bo zredukowało już te 3 dmg.
Czy karty redukujące dmg sie "zużywają" przy al czy działają wielokrotnie w bitwie w której są zagrane ?

Yaerius - 2009-01-08, 22:47

Jeśli przeciwnik rzuci C-3PO a Ty pozniej AL, to C-3PO zredukuje AL a dalej to juz normalna bitwa bez żadnej redukcji.

Inna sytuacja: przeciwnik rzuci C-3PO a ja Dengara, w bitwie zadam mu 2 uszkodzeń (ma jeszcze w 'zapasie' 1uszkodzenie) i po bitwie używam Dengara. Takie jest moje zdanie.

Armor tez redukuje AL, nieprawdaż?

DantE - 2009-01-08, 23:06

Jeśli C-3PO zredukował obrażenia z Acceptable Loss to nie może więcej już zredukować bo karta już została użyta.

Więcej na ten temat tutaj .

Zwracam także uwagę na dość istotną różnicę pomiędzy kartami redukującymi obrażenia (reduce damage) a zdejmującymi obrażenia (removes damage). Pierwsze redukują obrażenia które dopiero zostaną zadane czyli te zadane po zagraniu karty. Drugie natomiast zdejmują obrażenia które jednostka już posiada przed zagraniem karty.

bastekkk - 2009-01-09, 15:37

a jeśli zrobie tak :
1 Daje Al
2 Przeciwnik daje removes damage

Odejmuje on te dmg z AL czy nie ?

gercu - 2009-01-09, 22:21

Jeśli AL zniszczy tę jednostkę, to nie może już rzucić karty.
bastekkk - 2009-01-10, 10:05

no ale jak ma więcej niż 3 shield to co , zdejmuje ileś tam dmg z AL ?
Yaerius - 2009-01-10, 11:50

Kurczę, co tu jest do rozumienia? Temat był wałkowany. Zagrywasz pierwszy AL, zadajesz 3uszkodzeń i jeśli przeciwnik ma 3 lub mniej tarcz to schodzi i koniec bitwy. Jeśli natomiast przeciwnik ma 4lub więcej tarcz i dostaje 3uszkodzeń (bitwa trwa nadal), rzuci sobie coś na removes damage counter i 'odnawia tarcze'. Koniec, kropka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group