Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

M: Zasady - Kilka pytań nowicjusza odnośnie covera.

Insidious - 2012-05-29, 15:36
Temat postu: Kilka pytań nowicjusza odnośnie covera.
Witam serdecznie wszystkich wyjadaczy. Przeczytałem zasady stworzone przez DantEgo, ale wciąż mam kilka wątpliwości związanych z coverem. W związku z tym zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwikłaniu kilku przypadków, co do których nie mam pewności.
1. Czy postać A broniąca się przed strzałem B dostaje +4 z covera?



2. Czy postać B otrzymuje w tym przypadku bonus z covera? Na niebiesko zaznaczyłem obszar, który nie podlega osłonie, gdyż postać A jest przyległa do tej części osłony.



3. Atakuje postać A. Czy postać B stojąca na coverze dostanie bonus do obrony? A postać C?



4. Czy postać A posiada cover? Jeśli nie, to dlaczego?



Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi i pomoc. :)

Stormtrooper - 2012-05-29, 16:23

1.Postać A dostaje bonus od covera.

2.Postać B otrzymuje bonus z covera.

3.Zarówno postać B, jak i C otrzymują bonusy.

4.Postać A posiada cover dla strzelającego B, ponieważ jeden róg (na zdj. lewy górny) ma przysłonięty przez niski obiekt.

komix - 2012-05-30, 11:28

Stormtrooper napisał/a:
ponieważ jeden róg (na zdj. lewy górny) ma przysłonięty przez niski obiekt.

Właściwie to dwa rogi ma przysłonięte. Prawy i lewy. :mrgreen:

Witamy na forum :)

Insidious - 2012-05-30, 19:06

Dzięki za powitanie, które oczywiście odwzajemniam :)

Co zaś do samego tematu, podczas dzisiejszej gry z kolegą doszło do kolejnego sporu o cover, tyle, że tym razem poszło o osłonę od postaci.

Sytuacja wyglądała następująco:




Postać A chce strzelić do postaci C. Postać B (sojusznik postaci A) stoi na drodze czystego strzału. Na niebiesko zaznaczyłem obszar nie podlegający osłonie. Kolega twierdził, że postać C dostaje bonus do defense, ponieważ pola unieważniające cover działają jedynie na niskie przeszkody. Po meczu nie znalazłem żadnego wspomnienia w przetłumaczonych zasadach na ten temat, więc chciałbym się dowiedzieć czy miał rację. Z góry dziękuję za udzielenie kolejnej porady :).

skywalker - 2012-05-30, 19:25

Dlaczego postać B ma dostać bonus skoro nie jest celem ataku a postać C dostaje +4.
Insidious - 2012-05-30, 19:29

Tak, pomyliłem się pisząc ;/. Zaraz to poprawię i oczywiście dziękuję za pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group