Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

M: Zasady - Pytania o Commander Effect

NaVaR - 2007-10-05, 16:27
Temat postu: Pytania o Commander Effect
Czy Commander Effect jakiejś postaci działa na inną postać, która także posiada Commander Effect :?:

To zależy od treści samego CE. Jeśli w treści zawartej jest słowo:
1. Followers - to ten CE działa tylko na figurki, które nie posiadają własnego CE. Czasami jest ściślej określone o jaki rodzaj figurek chodzi w danym CE: Trooper followers; Non-unique followers.
2. Allies/Allied - w tym przypadku wszystkie figurki w składzie (poza tą która posiada dany CE) podlegają danemu CE. Podobnie jak w przypadku pierwszym tutaj też może nastąpić uściślenie danego CE: Allied characters named Sith Trooper; Allied Old Republic Soldiers; Allied Yuuzhan Vong Warriors;

Specjalne Commander Effect:
Cytat:
Characters in your squad with Stealth (including Nom Anor) who have cover cannot be targeted by nonadjacent enemies. Characters in your squad with Stealth gain Self-Destruct 20 (When this character is defeated, each adjacent character takes 20 damage). Nom Anor (UNI.54)


Ten CE będzie działał na inną postać z CE gdy spełni się warunki zawarte w powyższym CE Nom Anora: będzie posiadać Stealth i będzie za jakąś zasłoną.

Cytat:
Your squad may include Mandalorian characters. Mandalorian allies within 6 squares gain Bodyguard (If an adjacent ally would take damage from an attack, this character can take the damage instead). Ulic Qel-Droma (CotF.14)


CE Ulica będzie działał na figurkę Mandalorian Commandera.

Cytat:
Allied Yuuzhan Vong who end their move within 6 squares gain Momentum (If this character has moved this turn, it gets +4 Attack and +10 Damage against adjacent enemies). Warmaster Tsavong Lah (UNI.58)


Podobnie jak wyżej: CE Warmastera działa na figurkę Yuuzhan Vong Subaltern, ale jego CE nie będzie działał na Warmastera.

Cytat:
Characters in your squad with a Force rating can spend Force points from Darth Sidious, Darth lord of the Sith (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with those from Darth Sidious). Darth Sidious, Dark Lord of the Sith (CotF.41)
------------------------------
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points. (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Yoda's). Yoda of Dagobah CotF.45
------------------------------
Characters in your squad can spend Emperor Palpatine's Force points. A character still can't spend force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Emperor Palpatine's. Emperor Palpatine (RS.25)


CE Sidiousa, Palpatina i Yody będzie działał na figurkę Komari Vosa.
CE Yody działa także np: Princess Leia, Senator; Princess Leia, Rebel Hero; Princess Leia, Hoth Commander; Princess Leia; Han Solo, Rebel Hero.
CE Palpatine działa także np: Darth Vader, Champion of the Sith; Darth Vader, Dark Jedi; Darth Vader, Imperial Commander; Lord Vader.

Cytat:
Trooper characters with Order 66 gain +10 damage against adjacent enemies. Characters named Elite Clone gain Stealth. Characters with Order 66 and Stealth (including Bacara) who have cover cannot be targeted by nonadjacent enemies. Clone Commander Bacara (CotF.21)


CE Bacary działa na figurkę Republic Commando - Boss ponieważ spełnia wszystkie wymagania CE Bacary.

Cytat:
If this character has line of sight to an enemy at the start of a phase, you can activate up to 3 characters in that phase. (This can include Droid and Savage characters.) Grand Moff Tarkin (RS.28)


CE działa na wszystkie figurki w drużynie, nawet na te które zaliczane posiadają speciale: Droid, Savage i normalnie nie są podatne na "przeciętny" CE.

Cytat:
Your squad may contain characters with Order 66. Emperor Palpatine, Sith Lord RotS.59)


Działa tylko na wszystkie figurki z Order 66.

CDN.

--------------------------------------------------------------------------

[ Dodano: 2007-10-05, 16:30 ]
Powyższy tekst jest opisem tylko jednego zagadnienia związanego z Commander Effectem. Ale też nie opisuje wszystkich frakcji. Dlatego proszę innych użytkowników o pomoc w uzupełnieniu tego tematu. W miarę możliwości wyłapanie błędów merytorycznych i ortograficznych. Oczywiście wszelkie uwagi mile widziane.

Dalsze zagadnienia związane z tematem to:
2. Kumulacja CE.
3. Kombinacje CE.
4. przetłumaczenie niektórych ciekawych pytań z Star Wars Miniatures FAQ - Followers and Commanders

Z góry dziękuję za pomoc. :mrgreen:

Sinus - 2007-10-06, 11:26

NaVaR napisał/a:
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points. (A character still can't spend Force points more than once per turn and can't combine its own Force points with Yoda's). Yoda of Dagobah CotF.45


Ten CE działa na kazdego, nie musi miec punktów mocy na starcie, źle napisałeś NaVaR

NaVaR - 2007-10-06, 13:24

Sinus napisał/a:
Characters in your squad with a Force rating can spend Yoda of Dagobah's Force points.

Radzę dobrze czytać opisy danych speciali. ;-)

EDIT:
Poza tym podane figurki są tymi które posiadają własny CE i ulegają innemu CE. Odpowiadałem na zadane pytanie. :]

[ Dodano: 2008-04-16, 01:34 ]
Cichy Jedi napisał/a:
Mam pytanie bo umie to róznie bywa jeden mówi że powinno tak być a drugi ze nie.
Mianowicie Czy jak ktoś ma CE np: że daje Deadeya to czy sam go dostaje? Bo według mnie on umie Deadeya i daje go innym. Bo by było głupie ze ma CE czyli coś co umie daje komuś chodz sam tego nie umie! Esh... w końcu niewiem jak jest w zasadach. Wiec czekam na pomoc.

Jaka jest treść tego CE :?:
Taką :?:
Cytat:
Rodian Hunt Master - Non-Unique followers within six squares gain Deadeye.

Jak widać ten CE działa tylko na postacie nie unikalne które nie posiadają CE.

Drakkainen - 2008-09-06, 19:55

W takim razie ja coś dopisze o kumulacji CE, ponieważ sam się ostatnio nad tym zastanawiałem:

Star Wars Miniatures FAQ napisał/a:
Q: If a Heavy Stormtrooper is within 6 squares of a Stormtrooper Officer, he gets a +3 bonus to Attack on his shot against a legal target. After taking that shot, the Imperial player uses his second activation to move an Imperial Officer within 6 squares and uses its commander effect to give the Heavy Stormtrooper an immediate attack. Does this immediate attack also benefit from the +3 bonus granted by the Stormtrooper Officer since it is still within 6 squares and the Heavy Stormtrooper hasn't moved?

A: Yes. Commander effects stack as long as they aren't giving a bonus to the same roll or statistic. In this case, one commander effect is giving a bonus to Attack, while the other isn't providing a "bonus" at all -- it grants an immediate attack outside the normal turn sequence.


Q: If I have 2 Stormtrooper Officers within 6 squares of a Stormtrooper who has not moved, would their commander effects stack and give the Stormtrooper a +6 bonus to Attack?

A: No. Commander effects do not stack if they provide a bonus to the same roll or statistic, and duplicate commander effects never stack. In this case, the Stormtrooper gets only a +3 bonus.


A zatem:

Kumulują się ze sobą te CE, które nie wpływają na ten sam rzut, lub tę sama statystykę.

Czyli:

Jak wyjaśniono powyżej - ciężki szturmowiec dostanie premię +3 do ataku i będzie mógł jeszcze raz zaatakować z modyfikatorem +3, ponieważ to, że atakuje z taka premią nie odnosi się do tej samej cechy co to, że może zostać aktywowany jeszcze raz.

Ale:
Szturmowiec, który stoi w zasięgu dwóch oficerów, nie dostaje premii +6 do ataku, ponieważ CE +3 u jednego i drugiego odnosi się do tej samej cechy.

Analogicznie:
Mistrz Lucien Doraay nie będzie miał 44 obrony, jeśli otoczymy go ośmioma kapitanami Starej Republiki.

[ Dodano: 2008-09-23, 13:12 ]
Czy efekty momentum i charging assault nakładają sie na siebie?
To znaczy czy się kumulują?

Vykk - 2008-10-04, 22:32

możecie mnie zbesztać ale wole się upewnić.

czy CE oraz SA(np. spotter) wymagający X pól obejmują obszar
a)kwadrat o przekątnej 2X pól-pola ka skos liczą się pojedynczo.CE I SA obejmuja X pol na skos poziomo i pionowo.
b)koło o promieniu X pól- pola na skos liczą się podwójnie tak jak w przypadku ruchu

prosiłbym o szczerą odpowiedź

Appo - 2008-10-04, 22:42

by wychodziło bardziej na koło o promieniu X.
NaVaR - 2008-10-05, 00:09

Vykk: wszelkie odległości zasięgu dla CE i innych umiejętności posiadających strefę działania liczysz jak ruch na płaskim terenie bez przeszkód utrudniających poruszanie (1 za pola góra, dół, prawa, lewa i 2 za pola przekątne). Tak samo liczysz zasięg gdy wyznaczasz dystans do najbliższego przeciwnika.
Kuba - 2008-10-05, 11:45

Mam 2 pytania o CE.
1.Jeśli Luke's Landspeeder ma twin Attack i jesli w zasięgu 6 pól stoi Bothan Noble z CE,które daje followerowi immediete atak to landspeeder dostaje kolejny twin atack czy atakuje dodatkowo jeden raz ?
2. Jeśli wokól landspeedera stoi 2 Bothanów to czy od każdego dostaje ten dodatkowy atak?

Johan - 2008-10-05, 12:23

1. Wydaje mi się że Twin Attack działa. Tak zawsze gram i grają wszyscy w Gryfie, ale pewności nie mam.

2. Bothan Noble daje na koniec swojej tury dodatkowy atak jednemu podwładnemu (follower) w zasięgu 6 pól dodatkowy atak. Atak ten następuje bezpośrednio po zakończeniu tury Bothan Noble'a. Możesz aktywować pierwszego Bothan Noble'a i użyć jego CE i ciągle możesz aktywować drugiego i użyć jego CE.

NaVaR - 2008-10-05, 12:31

Bothan Noble
CE: At the end of this character's turn 1 follower within 6 squares can make an immediate attack.

Za pomocą tego CE wymuszasz akcje ataku na sojuszniczej postaci. Jeśli ta postać posiada Twin Attack (Whenever this character attacks, it makes 1 extra attack against the same target.) to w sumie ma dwa ataki, ale tylko w ten sam cel.

Darth Wojtasza - 2008-10-05, 16:58

Oczywiście. Nawet patrząc twin attack podwaja jeden atak. Czyli jak dostaje od Nobla to odrazu ten jeden atak się podwaja. :roll:
Sajek - 2008-10-16, 20:46

Nergal napisał/a:
Mamy Clone Troopera on BARC Speeder i innych trooperów z order 66 bo wystawiamy ich z EP Sith Lordem , czy na tego typu clona działa CE np od Admiral Piett , Stormtrooper Officer itd ?

Oczywiście. inaczej nikt by nie używał klonów w imperium :roll:

CE Pietta:
Trooper followers within 6 squares (...)

Trooper. TROOPER. czy clone TROOPER to nie TROOPER?
yhh..

Silversword - 2008-10-16, 20:48

Wszystko zależy czy klony spełniają warunki podane w CE. Np. Stormtrooper Oficer oraz Admiral Piett dają bonusy followerom trooperom w promieniu 6 pól. Clone Troopery bez CE są zatem podległe ich CE jeśłi znajdują się w promieniu 6 pól.
Darth Wojtasza - 2008-10-21, 21:56

Najłatwiej do tego wsadzić Mass Amedde i już commander na całą planszę. :D :mrgreen:
Mateusz1996 - 2008-11-22, 12:16

Czy można łączyć dwa takie same Commander Effecty. Np. Jest dwóch quartermasterów w odległości sześciu pól od danej figurki. Czy ta figurka dostaje +4 od jednego quartermastera, czy +8 od dwóch.
MiKaj - 2008-11-22, 12:19

Nie. Nie kumulują się. Ale ta kwestia była już omawiana tysiące razy, następnym razem poszukaj lepiej zanim się zapytasz.
Johan - 2008-11-22, 12:50

Nawet nie musi szukać, wystarczy że przeczyta wcześniejsze posty :-/
Mateusz1996 - 2008-11-22, 17:50

Ok, bardzo was przepraszam :oops:
Darth Wojtasza - 2008-12-05, 18:55

Nareszcie mogę się o to zapytać XD... czy jeśli luk'e z LOTFa ma GMA i doubla to jeśli dostaje CE od Lei z A&E lub od Bothan Nobla to czy może wykonać 2 ataki :?: :roll:
Leobreaker - 2008-12-05, 18:59

Nie. I co z tego, że ma GMA?
Darth Wojtasza - 2008-12-05, 19:00

To że może wykonać 2 ataki po ruchu... a zaraz po tym figurka nie może się ruszyć więc może to tak jakby się ruszyła... no nie wiem
Leobreaker - 2008-12-05, 19:03

To, że postać nie może się ruszyć, to nie znaczy, że postać się traktuje jako ruszony. A poza tym w CE jest napisane immediate attack. Liczba pojedyncza.
Darth Wojtasza - 2008-12-05, 19:04

No tak ale twin attack działa... spoko ;-)
Leobreaker - 2008-12-05, 19:07

Bo w twin jest napisane, że kiedykolwiek (oprócz ataku okazyjnego) wykonuje atak, to zrobi dodatkowy atak w tym samym celu. Twin nie działa na samego twina.

[ Dodano: 2008-12-05, 19:08 ]
A tak w ogóle, to piszesz w złym temacie.

Johan - 2008-12-05, 19:22

Double Attack działa tylko w turze postci go posiadającej. CE Lei/Bothana działa tylko w jego turze.
Leobreaker - 2008-12-06, 12:43

To jest moim zdaniem pytanie o Double Attack, Immediate Attack i Greater Mobile Attack.
Radekk - 2009-03-28, 09:54

Mam taki problem dotyczy General Aayli Secury i Comma ndera Gree z CW
Na Securze jest napisane "Allied characters with order66 gain Double Attack" tu z kolei Gree ma tą zasadę(O66) i nie wiem czy on dostaje ten DA bo z waszej rozmowy doszedłem do innych wniosków

Leobreaker - 2009-03-28, 09:55

Gree dostaje.
Radekk - 2009-03-28, 10:10

Dzięki aha zapomniałem się zapytać o CE Gree bo niespecjalni go rozumiem

" Allied characters are treated as having the same name as each other only for purposes of special abilities whose name contains squad"

Samo CE wiem że daje Squad Assault ale mam problem z powyższą częścią
Chodzi w tym o to , że WSZYSCY (Non-unique) są traktowani jakby mieli tą samą nazwę np Clone Trooper ?

Luke123 - 2009-03-28, 11:59

Nie do końca. Chodzi że wszyscy sojusznicy są traktowani jako nazywający się tak samo, ale tylko dla special abilites zawierających w nazwie słowo ,,Squad". Dotyczy to też Unique.
Fixer - 2009-04-13, 17:08

Mam pytanie:
Czy CE oddziałujące na figurki posiadające Mobile Attack działają również na figurki z GMA?

Leobreaker - 2009-04-13, 18:41

Jeśli w CE jest napisane, że działa na postaci z umiejętnością zawierającą w nazwie "mobile" lub "attack", to wtedy działa. W pozostałych przypadkach nie.
Destrix - 2009-07-06, 16:57

Kiedy postac dostaje Evade z jakiegoś CE (np. od Bith BSV), to czy może dostac też GMA od Twi`lek BSV czy Evade musi byc "printed"?
MiKaj - 2009-07-06, 17:13

Może dostać GMA, oczywiście jeżeli w danej chwili będzie działało na niego CE dające Evady, np kiedy bith zginie, to figurka traci i evade, i GMA. Nie ma żadnej różnicy pomiędzy abilitkami wydrukowanymi na karcie, a tymi które dostaje dzięki CE.
Lord Nekhrantus - 2009-07-06, 19:03

Chyba, że by było napisane, że chodzi o "naturalne".
bbartolus - 2009-07-18, 20:31

nie smiejcie sie ale nie wiem kto to jest quarmaster :?:

[ Dodano: 2009-07-18, 20:52 ]
a vader który daje +6 obrony trooperom daje tez przeciwnikowi :?:

NaVaR - 2009-07-20, 15:01

bbartolus: pomyśl tak logicznie czy szkolił byś dowódcę tylko po to aby jego umiejętności udzielały się twojemu przeciwnikowi :?:
CE dające jakieś bounusy (plus ileś tam do ataku obrony itp itd) działa tylko na sojusznicze jednostki - chyba że inaczej jest napisane w treści tego CE.

bbartolus napisał/a:
quarmaster

Też nie wiem bo ni kojarzę takiej figurki. :|
Sprawdź pisownię :!:

alma666 - 2009-11-23, 17:31

czy CE Bindo i Revana kumulują się biorąc pod uwagę fakt, że u Bindo pochodzi on z innego źródła (moc)? i czy druga część CE Revana, ta o ruchu też działa na droidy i czy też ogranicza się do 6 pól?
Lord Nekhrantus - 2009-11-23, 17:39

Moim zdaniem oba CE nie kumulują się pod względem ataku, ponieważ, co prawda, żeby go dostać, Jolee musi użyć Mocy, ale jednak po użyciu tej mocy CE pozostaje CEem. Natomiast jeśli chodzi o obronę, to jak najbardziej - dostają +2 do obrony.

Druga część CE Revana na pewno działa na droidy, bo na początku napisane jest "Droids are subject to these effects...". Jednak moim zdaniem część dotycząca ruchu nie jest ograniczona 6 polami, ponieważ nie ma tego podanego bezpośrednio w zdaniu, w którym znajduje się ta część CE. 6 pól odnosi się do +4 ataku.

alma666 - 2009-11-23, 17:56

no dobra, a jak np commander jest dla followers a drugi dla allies to też się nie kumulują?
Leobreaker - 2009-11-23, 17:57

Nie, dopóki dają tę samą premię.
NaVaR - 2009-11-24, 11:50

Darth Revan - Droids are subject to these effects: Non-Unique followers within 6 squares get +4 Attack. Once per round, after initiative is determined, 1 ally can immediately move up to its Speed before any other character activates.

Jolee Bindo - Followers within 6 squares get +2 Attack and +2 Defense)


Jak widać oba CE zwiększają atak. Ale wedle zasad kumulować można tylko te statystyki, których zwiększenie wynika z innego źródła, a w tym przypadku treść CE jest tożsama (różnica jest tylko w wartości dodatku) co oznacza że nie możemy skumulować ataku i dodać +6 a jedynie najwyższy dodatek, czyli +4.
Jeśli chodzi o pozostałą treść obu CE to one się nie Pokrywają a uzupełniają. Czyli można wykonać ruch po rzucie inicjatywy i postacie w zasięgu CE dostają +2 do obrony.

Sprawdzając kumulację wybranych CE nie patrzysz na to skąd one (dane Efekty Dowódcy) pochodzą tylko co one dają figurkom, na które wypływają.

alma666 napisał/a:
no dobra, a jak np commander jest dla followers a drugi dla allies to też się nie kumulują?

Nie ma znaczenia na kogo wpływa CE, ważne żeby wypływał na daną figurkę. Nie liczy się to czy figurka jest followersem czy alliesem, jeśli oba CE podnoszą ta samą statystykę to nadal się nie kumulują :!:

alma666 - 2009-11-28, 20:05

czy Mandalorianie, którzy są w teamie z Qel-Dromą podlegają CE od sithów? tzn te, które nie mają dopisku, że tylko dla sithów
Leobreaker - 2009-11-28, 21:43

Tak, podlegają.
komix - 2009-11-30, 10:32

Dobra to ja mam pytanko: kombinuję ostatnio jak koń pod górę i w związku z tym mam pytanko.

Sprawa wygląda następująco:
Scout Troopera , który ma stealtha dopakowuję wrzucając do składu na początek Bith Vigo a potem Twi'lek Vigo. Po tej operacji Scout ma evade'a i GMA (taaa oczywiście w zasięgu 6 pól ale wiadomo Ameda i nie ma sprawy).

Zastanawiałem się, czy jeśli wcisnę do składu Stormtrooper Officera z jego CE ( troopersi dostają +3 ataku jeśli się nie ruszą) to czy teraz tak dopakowany Scout również załapie się na ten dodatek skoro ma teraz GMA.

Pozdrawiam i jeśli ta sprawa była już poruszana to proszę po mnie nie jeździć za bardzo:pp

Takenada - 2009-11-30, 12:58

Scout załapie się jeśli się nie ruszy. GMA nie działa w ten sposób że postać uważa się że się nie ruszała, on po prostu pozwala na używanie wszystkich ataków mimo że postac się ruszała
komix - 2009-11-30, 13:49

DAmnit... no cóż ale próbowałem:pp
NaVaR - 2009-12-03, 11:50

Stormtrooper Officer CE: Trooper followers within 6 squares get +3 Attack if they do not move this turn.

Warunek działania CE jest następujący: podlegają jemu żołnierze (trooper), podwładni (followers) i ci którzy się nie ruszą. A czym jest GMA i MA :?:
W luźnej interpretacji to nic innego jak strzelanie w ruchu.

Więc albo skorzystasz z tego CE albo tego.

Darth Wojtasza - 2009-12-03, 13:39

Ale jednostka, która dostaje ten comander musi mieć "umiejętność" "trooper"?? :-?
Raquel - 2009-12-03, 14:40

chodzi o tą cześć w nazwie jednostki (Trooper : Scout, Snow, Storm, Shock itd itd)
jacob12 - 2009-12-16, 11:40

Nie śmiejcie się, ale jakoś nie skumałem commander effect Odd Balla. Moglibyście wytłumaczyć? o.O
NaVaR - 2009-12-16, 13:12

Allied characters with Pilot gain Grenades 20.
Allied characters with Pilot gain Penetration 20.

Sojusznicze postacie z "Pilot" zyskują Granaty 20/Penetracja 20.

Na przyszłość użyj słownika polsko-anglo-saskiego, albo wyszukaj podobny efekt i sprawdź jak został przetłumaczony w zasadach - linka do tłumaczenia szukaj na forum.

jacob12 - 2009-12-16, 16:51

Ok, ok thx za odpowiedź już kumam.
Waaagh - 2010-01-21, 10:34

Lando (może nie tylko on) daje non-unique followers Mobile Attack w zasięgu 6 pól.

Czy figurka przez całość swego ruchu musi być w zasięgu jego CE, czy na początku tury, czy w momencie wykonywania ataku ?

Jak to dokładnie jest w przypadku takich CE które oddziałowują na ruch ?

Manowar - 2010-01-22, 23:39

Jeśli przyjąć to czego się tu dowiedziałem, czyli że nie deklaruje się ruchów, np. nie deklaruje się ataku tylko po prostu wykonuje ruch i być może w ostatnim heksie sobie strzeli. Zatem uważam, że nie może sobie pójść, w pewnym momencie wystrzelić i wrócić ponieważ stracił już kontakt z Lando i nie działa zasada. Co innego gdyby można było deklarować na początku ruchu co chce się wykonywać, wtedy miałoby to rację bytu, ale jest inaczej.
Takenada - 2010-01-23, 09:23

Waaagh napisał/a:
Lando (może nie tylko on) daje non-unique followers Mobile Attack w zasięgu 6 pól.

Czy figurka przez całość swego ruchu musi być w zasięgu jego CE, czy na początku tury, czy w momencie wykonywania ataku ?

Jak to dokładnie jest w przypadku takich CE które oddziałowują na ruch ?


Nie pamiętam już czy na tym forum czy na wizardach bardzo dokładnie to wytłumaczono, ale przypominając wygląda to nastepująco:
1. Zaczynamy ruch jesteśmy 8 pól od lando jedziemy 4 pola wchodzimy w jego zasięg wykonujemy atak i w tym momencie działa na nas CE Mobile Attack.
2. Zaczynamy ruch 3 pola od lando, jedziemy 4 pola wykonujemy atak i CE Lando w tym momencie na nas nie dziala
Rekapitulujac postac musi być w zasięgu CE podczas wykonywania ataku

kuba 1999 - 2010-01-24, 12:08

Ile CE mogą roznosić Mousy za jednym razem :?:
komix - 2010-01-24, 12:19

Nie ma ograniczeń więc podejrzewam,że nieograniczoną ilość= czytaj tyle ile masz tego w swoim składzie
Raquel - 2010-01-24, 21:08

w zasadzie myszy jest liczba mnoga co do CE więc jest tak jak napisał komix -
Abukk - 2010-02-04, 19:44

Mógby ktoś mi wyjaśnić CE admirala ozzela z imperium?
Raquel - 2010-02-04, 20:21

musisz aktywować dokładnie jedną figurkę na turę
Abukk - 2010-02-04, 20:42

zamiast 2 aktywacji mam 1? przez calą grę?
komix - 2010-02-04, 21:06

Tak- on wymusza tylko jedną aktywację co turę

("You activate only 1 character each phase"....)

Użycie Ozzela jest jak miecz obosieczny- z jednej strony liczysz,że przeciwnik Cię nie przeaktywuje ale z drugiej on może szybciej podejść i zdjąć Ci figsy .
[Ale to już jest dysputa na zupełnie inny dział i osobny topic]

Rebelia (a jak :roll: :roll: ) ma tak zwaną upgrade'owaną wersję Ozzela - mowa o Dodonnie.
Korzystając z tej postaci możesz wybrać czy aktywujesz jedną czy też 2=> lepsza kontrola tempa.


Pozdrawiam i mam nadzieję,że rozwiałem wszystkie wątpliwości

Abukk - 2010-02-04, 21:13

ok thx już wszystko rozumiem
Darth Wojtasza - 2010-02-04, 21:18

A jak się ma Ozzela i bodajże Moff Tarkina to jak jest? Bo Tarkin daje moyliwođ porusyenia si 3 figurkami. Trzeba 1 czy mozna 3 :?:
Tsavong Lah - 2010-02-04, 21:20

Darth Wojtasza napisał/a:
A jak się ma Ozzela i bodajże Moff Tarkina to jak jest? Bo Tarkin daje moyliwođ porusyenia si 3 figurkami. Trzeba 1 czy mozna 3


A widzisz pytałem ostatnio o to i dowiedziałem się, że możesz 1, 2 lub 3. Rewelacyjna opcja tylko jest mały problem; trzeba mieć line of sight.

Bodziak - 2010-02-20, 16:55

Teraz takie pytanie: mamy Mar Tuuk'a...
Cytat:
If this character can see an enemy at the start of a phase, you can increase or decrease the number of characters you active in that phase by 1 (minimum 1). This can include Droid and Savage characters.

Tłumaczenie moja wersja:
Cytat:
Jeżeli ta postać może zobaczyć przeciwnika na początku fazy możesz zwiększyć lub zmniejszyć ilość postaci które aktywujesz w tej fazie o 1 (minimum 1 <brawa za tłumaczenie nawiasów> :P). To może dotyczyć Droidy i postacie z Savage'em.

I pytania:
1. Na początku fazy wybieram czy aktywuje 1,2 lub 3 (albo 1 lub 2 z San Hillem) postacie i to obowiązuje do końca fazy czyli do nast. rzutu o inicjatywe. Czyli nie mogę aktywować w tej fazie raz 1 raz 3 prawda?
2. Co jeżeli wybiorę że chcę aktywować 3 postacie i będzie taka sytuacja:
-aktywuje np. Battle Droida i strzelam
-aktywuję Mar Tuuk'a i uciekam przed np. Lordem Vaderem. ten wykonuje Attack of Opportunity z Twin Attackiem, w wyniku czego Mar Tuuk ginie.
Czyli CE już nie działa, a co za tym idzie nie mogę aktywować 3. figurki?
3. Podobna sytuacja co w pkt. 2, ale:
-wybieram że aktywuję 1 figurkę
-aktywuję Mar Tuuk'a i uciekam przed Vaderem. Ten zaś (co za zdziwienie! :P) zabija mój dzielny kawałek plastiku
CE nie działa, czyli mogę aktywować 2. figurkę?
4. "This CAN include Droid and Savage characters" Czyli mogę sobie np. zmniejszyć ilość aktywacji do 1, po czym np.:
-aktywuję Mar Tuuk'a
-mówię że to może, ale nie musi dotyczyć Droid'ów, więc nie dotyczy i aktywuję Battle Droid'a (i zabijam Lord'a Vader'a! :P)

Kaelder Dherven - 2010-02-28, 14:14

Mnie ciekawi jedna rzecz. Otóż Mercenary Commander ma CE dający wszystkim z Mercenary Deadeye i Furious Assault.. czy ten CE tyczy się tylko z umiejętnością Mercenary czy może dotyczyć to także np. słowa Mercenary w nazwie figurki?
bbartolus - 2010-02-28, 14:29

Mi się wydaje że tylko ten kto ma Special Ability Mercenary.
Han Solo - 2010-02-28, 14:32

nie,nie prawda.podobnie jest np. z hoth trooperem(dostaje CE captaina bo frakcja to rebel a nazwa to trooper.)wystarczy nazwa lub umiejetnośc mercenary.
Kajo - 2010-02-28, 14:58

To nie jest odnośnie Mercenary Commandera, ale maja napisane tak samo "with Mercenary"

Nym

Q: Does Nym's commander effect apply to characters with Mercenary in their name, or to characters with the Mercenary special ability?

A: Only characters with the Mercenary special ability.

Tsavong Lah - 2010-02-28, 18:24

Followers with Mercenary within 6 squares gain Deadeye and Furious Assault.

Kajo napisał/a:
Nym

Q: Does Nym's commander effect apply to characters with Mercenary in their name, or to characters with the Mercenary special ability?

A: Only characters with the Mercenary special ability.


Dokładnie tak jest.
Niestety, heh ;-)

Paltius - 2010-04-14, 17:38

a jam takie małe pytanko czy CE Generala Obi-Wana Kenobiego bedzie sie kumulowało z Synergy( Barris + Lumionara + CE Obiego daje obydwóm postaciom +8/+8)
przyokazji to "It" w CE Obiego odnosi sie do Foloresów czy do niego samego??

bbartolus - 2010-04-14, 17:50

Tak. Również będzie się kumulowało z Yodą, GrandMasterem. Taki mały combosik.
Paltius - 2010-04-14, 17:53

A CE Obiego odnosi sie do niego w seńsie że jeżeli on ma kogoś obok siebie to inni dostają +4/+4 czy każdy folower który ma kogoś przysobie otrzymuje ten bonus??
bbartolus - 2010-04-14, 17:56

Tak. Np. Masz Clona i drugiego Clona i obaj dostają +4+4. Tak samo Luminara i Baris dostają +4+4 jeśli stają w 6 polach od siebie. Wystarczą 2 followery którzy stoją koło siebie i dostają bonus.
Paltius - 2010-04-14, 19:21

lub 1 folower i 1 sprzymierzeniec(ally)
bbartolus - 2010-04-14, 19:37

Tak.
Han Solo - 2010-04-29, 17:36

Mam Pytanie Co Do CE Warmastera Tsavong'a Lah'a a mianowicie w CE pisze Who end their move within six squares gains Momentum,Czyli że Jak Jestem Np.10 Pól od tsavonga i wróg, którego chce zaatakowac jest 6 pól od Tsavonga to jak podejdę do wroga i skoncze sie poruszac i zaatakuje to mam bonus z mommentum?? nie jestem pewien. :->
bbartolus - 2010-04-29, 18:31

No jak tłumaczyć to dosłownie to raczej tak.
kosssa4 - 2010-04-29, 18:50

Jeśli atakująca postać jest 6 pól od tsavonga. Odległość celu od commandera nie ma znaczenia. Ale tak, dobrze rozumiesz.
Buska1 - 2010-07-08, 22:51

Commander efect obiego
Each follower gets +4 Attack and +4 Defense as long as it has an ally within 6 squares.


Czyli od obi wana musi byc przynajmniej 2 followerów żeby commander effect działał tak? Jak jest sytuacja że od obi wana w zasięgu 6 kratek stoi tylko 1 clone trooper to nie dostaje commander effectu?

bastekkk - 2010-07-08, 23:32

działa jak od obi wana stoi jakiś follower
bo tam jest as long as it has an ally within 6 squares. czyli jeśli w zasięgu 6 pól od followera jest ktoś to dostaje te bonusy

Kłakó - 2010-07-09, 00:25

Nie od followera, tylko od alliesa. Czyli: figurka dostaje bonus, jeśli ma w 6 polach jakiegokolwiek alliesa. Koniec
MiKaj - 2010-07-09, 10:17

Kłakó napisał/a:
Czyli: figurka dostaje bonus, jeśli ma w 6 polach jakiegokolwiek alliesa. Koniec


Uściślając, follower dostaje bonus jeśli ma alliesa w zasięgu 6 pól.

Kłakó - 2010-07-09, 11:14

Racja, nie zauważyłem że ten CE jest dla followerów... Mój błąd. :oops:
Jest dokładnie tak, jak prawi MiKaj :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group